Bugün siyere, tarihe, hadîse, kelâma farklı bakmak çığırtkanlığı ile ortaya sunulan çalışmalarda hiç kimsenin bilmediği, görmediği, duymadığı yepyeni bir tarih inşa edilmekte, buradan da bambaşka bir peygamber, sahabî, risâlet türetilmektedir. Öte yandan yine aynı çevreler tarafından, kelâm âlimlerinin Kur’ân âyetlerini teolojik kaygılarla ters yüz ettikleri, onlar yüzünden nüzûl vasatındaki Kur’ânî anlamdan neredeyse tamamen uzaklaşıldığı dahi dile getirilmektedir. Biz bu iddianın da çok büyük oranda yanlış olduğu düşünmekteyiz. Aslında bu arızaya adına Tarihselcilik, şuculuk, buculuk her ne dersek diyelim bir başka teolojik-dinî kaygılı bakışın sebep olduğunu söyleyebiliriz. Elinizdeki çalışma, yanlış bulduğumuz tüm bu fikirlere risâlet günleri özelindeki bazı hâdiseler çerçevesinde özlü cevaplar sunma amacındadır.
Bugün siyere, tarihe, hadîse, kelâma farklı bakmak çığırtkanlığı ile ortaya sunulan çalışmalarda hiç kimsenin bilmediği, görmediği, duymadığı yepyeni bir tarih inşa edilmekte, buradan da bambaşka bir peygamber, sahabî, risâlet türetilmektedir. Öte yandan yine aynı çevreler tarafından, kelâm âlimlerinin Kur’ân âyetlerini teolojik kaygılarla ters yüz ettikleri, onlar yüzünden nüzûl vasatındaki Kur’ânî anlamdan neredeyse tamamen uzaklaşıldığı dahi dile getirilmektedir. Biz bu iddianın da çok büyük oranda yanlış olduğu düşünmekteyiz. Aslında bu arızaya adına Tarihselcilik, şuculuk, buculuk her ne dersek diyelim bir başka teolojik-dinî kaygılı bakışın sebep olduğunu söyleyebiliriz. Elinizdeki çalışma, yanlış bulduğumuz tüm bu fikirlere risâlet günleri özelindeki bazı hâdiseler çerçevesinde özlü cevaplar sunma amacındadır.