“Hanginizin daha iyi işler yapacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratan O’dur” (Mülk, 67/2) buyurur Kur’an. Buna göre imtihan alanı olan dünya hayatı ile imtihanın sonucunun alınacağı ahiret hayatının birbirlerini şekillendirdiğini söylemek mümkündür. Öyle ki, bir taraftan ahlaki bir yaşayış biçimi olarak dünya hayatı, insanoğlunun ahiret hayatının nasıl olacağını belirlemekte, diğer taraftan ahiret hayatına inanmak insanın dünya hayatını nasıl yaşayacağına yön vermektedir.
Bir başka ifadeyle insan ahiretinin inşasını dünya hayatında gerçekleştirmektedir. Biz bu bakış açısının insanın hayatına yansımasına ve onu biçimlendirmesine “ahiret bilinci” diyoruz. Peki, ahirete inananlar açısından bu bilinç hayatlarının neresinde yer almaktadır?
İşte bu noktadan hareketle elinizdeki kitap “ahiret bilinci” kavramını din eğitimi ve öğretiminin bir konusu olarak ve yüksek din öğretimi almış kişilerin meseleye yaklaşımları bağlamında ele almaya ve incelemeye çalışmaktadır.
“Hanginizin daha iyi işler yapacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratan O’dur” (Mülk, 67/2) buyurur Kur’an. Buna göre imtihan alanı olan dünya hayatı ile imtihanın sonucunun alınacağı ahiret hayatının birbirlerini şekillendirdiğini söylemek mümkündür. Öyle ki, bir taraftan ahlaki bir yaşayış biçimi olarak dünya hayatı, insanoğlunun ahiret hayatının nasıl olacağını belirlemekte, diğer taraftan ahiret hayatına inanmak insanın dünya hayatını nasıl yaşayacağına yön vermektedir.
Bir başka ifadeyle insan ahiretinin inşasını dünya hayatında gerçekleştirmektedir. Biz bu bakış açısının insanın hayatına yansımasına ve onu biçimlendirmesine “ahiret bilinci” diyoruz. Peki, ahirete inananlar açısından bu bilinç hayatlarının neresinde yer almaktadır?
İşte bu noktadan hareketle elinizdeki kitap “ahiret bilinci” kavramını din eğitimi ve öğretiminin bir konusu olarak ve yüksek din öğretimi almış kişilerin meseleye yaklaşımları bağlamında ele almaya ve incelemeye çalışmaktadır.