Toplumsal/dinsel dünya (dinsel kurumlar, kurallar, davranışlar; ve de akideler…), zamansal ve mekansal açıdan belli bir yerde duran ve oradan hayata bakan yönelimsel zihin edimlerinin dışa vurumu olan insan eylemlerinin ürünüdür. “İşte-orada-var-olan” hazır bir toplumsal/dinsel dünya yoktur. Aşkın’a atıfla da olsa, insan hayatını açıklama, insanî ve fizikî hadisatı tanımlama ve tüm bunları anlayıp bir düzene sokma faaliyetinde bulunan insanların zihinlerindekini “dışsallaştırmaları”, “nesnelleştirmeleri” ve böylece “dinsel dünya kurmaları” vardır. Bu kuruluş böyle sürer gider ve yöntemsel olarak da bu gidişin izlerini sürer yöntemimiz.
Toplumsal/dinsel dünya (dinsel kurumlar, kurallar, davranışlar; ve de akideler…), zamansal ve mekansal açıdan belli bir yerde duran ve oradan hayata bakan yönelimsel zihin edimlerinin dışa vurumu olan insan eylemlerinin ürünüdür. “İşte-orada-var-olan” hazır bir toplumsal/dinsel dünya yoktur. Aşkın’a atıfla da olsa, insan hayatını açıklama, insanî ve fizikî hadisatı tanımlama ve tüm bunları anlayıp bir düzene sokma faaliyetinde bulunan insanların zihinlerindekini “dışsallaştırmaları”, “nesnelleştirmeleri” ve böylece “dinsel dünya kurmaları” vardır. Bu kuruluş böyle sürer gider ve yöntemsel olarak da bu gidişin izlerini sürer yöntemimiz.