Bu kitap Özel Müzik Okulları, Güzel Sanatlar Liseleri, Güzel Sanatlar Fakülteleri, Konservatuarlar, Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda eğitim gören öğrencilere; bu kurumlarda görev yapan pedagoglara ve öğretmenlere yöneliktir. Listenen her bir birim kendileri için yararlı bir bilgi edinebilir. Bu kitapta, çeşitli sanat türlerini kullanarak g-moll J. Bach’a ait “Polonez” çalışmasıyla ilgili disiplinler arası çalışmaların bir örneğini gösterdik. Eser üzerindeki çalışmayı üç aşamaya böldük. İlk aşama eserle tanışma: eserin bestecisinin biyografisi, eserleri, tarihi dönemi, döneme ait heykelleri, resimleri, mimarisi, edebiyatı vb. sanatlardaki sunuşlarının hakkında bilgiler edinilmesi; eseri farklı icracılardan dinleme, eserin deşifresi, analizi (müzikal form, müziksel teoriksel analizi, aralıkların armonik ve melodik olarak çalımı) şeklinde belirledik. İkinci aşama eserin teknik çalışmasının yapılması: gam, akor, arpej çalışmaları, poliritmik çalışma, parmak numaralarının belirlenmesi, üç tempo çalışması, parmak güçlendirme çalışması, metro-ritmik çalışma, polifonik çalışmasının yapılması, artikülasyon, nüans, cümleleme, sanatsal imge, pedal ve eserin ezberleme çalışmasının yapılması şeklinde belirledik. Üçüncü aşama ise: eserin kurgusu ve sahne performansı için hazırlık şeklinde belirledik.
Bu kitap Özel Müzik Okulları, Güzel Sanatlar Liseleri, Güzel Sanatlar Fakülteleri, Konservatuarlar, Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda eğitim gören öğrencilere; bu kurumlarda görev yapan pedagoglara ve öğretmenlere yöneliktir. Listenen her bir birim kendileri için yararlı bir bilgi edinebilir. Bu kitapta, çeşitli sanat türlerini kullanarak g-moll J. Bach’a ait “Polonez” çalışmasıyla ilgili disiplinler arası çalışmaların bir örneğini gösterdik. Eser üzerindeki çalışmayı üç aşamaya böldük. İlk aşama eserle tanışma: eserin bestecisinin biyografisi, eserleri, tarihi dönemi, döneme ait heykelleri, resimleri, mimarisi, edebiyatı vb. sanatlardaki sunuşlarının hakkında bilgiler edinilmesi; eseri farklı icracılardan dinleme, eserin deşifresi, analizi (müzikal form, müziksel teoriksel analizi, aralıkların armonik ve melodik olarak çalımı) şeklinde belirledik. İkinci aşama eserin teknik çalışmasının yapılması: gam, akor, arpej çalışmaları, poliritmik çalışma, parmak numaralarının belirlenmesi, üç tempo çalışması, parmak güçlendirme çalışması, metro-ritmik çalışma, polifonik çalışmasının yapılması, artikülasyon, nüans, cümleleme, sanatsal imge, pedal ve eserin ezberleme çalışmasının yapılması şeklinde belirledik. Üçüncü aşama ise: eserin kurgusu ve sahne performansı için hazırlık şeklinde belirledik.