Orta Asya derviş nazmı, bu coğrafyada İslam’ın yayılması ve sahih akidelerinin tahrip olmadan korunmasında önemli rol oynamıştır. Tam da bu sebeple bu edebiyata ait verimler, İslami kültürün doğuşu ve inkişafı araştırmaları için olmazsa olmaz kaynaklardır. Hoca Ahmet Yesevî’nin Dîvân-ı Hikmet’i de hiç şüphesiz söz konusu bu edebiyatın en önemli metinlerinden biridir.
Prof. Dr. Mehmet Mahur Tulum’un yaklaşık yirmi yıldır varlığından haberdar olduğu Dîvân-ı Hikmet’in Mısır Nüshası, istinsah tarihi ve müstensihi belli, eksiksiz ve şimdiye kadar bilinen en eski tarihli yazma nüshadır.
Kırk dokuz Hikmet ihtiva eden bu Mısır Nüshası’nda bilinen tüm yazma ve basma eserlerde bulunmayan, yeni gün yüzüne çıkmış on üç Hikmet var. Türkistan’da istinsah edildikten sonra Mekke yoluyla Mısır’a götürülmüş olan yazmanın yayımlanmasının Yesevî ve Yesevîlik çalışmaları için çok önemli bir dönüm noktası olacağına inanıyoruz.
Dîvân-ı Hikmet’in Mısır Nüshası’nı dünyanın farklı yerlerinde on el yazması ve yedi adet de basılmış nüsha ile karşılaştırarak büyük bir titizlikle hazırlayıp okurların istifadesine sunan Prof. Dr. Mehmet Mahur Tulum, Yesevîlik çalışmalarını merhum Prof. Dr. Fuad Köprülü’nün bıraktığı yerden daha da ileriye taşıyor.
Ketebe Yayınları olarak daha önce yapılmış çalışmaların da kıymetini takdir ederek şunu açıklıkla söylemek isteriz: Dîvân-ı Hikmet, ilk kez yayımlanıyor.
Orta Asya derviş nazmı, bu coğrafyada İslam’ın yayılması ve sahih akidelerinin tahrip olmadan korunmasında önemli rol oynamıştır. Tam da bu sebeple bu edebiyata ait verimler, İslami kültürün doğuşu ve inkişafı araştırmaları için olmazsa olmaz kaynaklardır. Hoca Ahmet Yesevî’nin Dîvân-ı Hikmet’i de hiç şüphesiz söz konusu bu edebiyatın en önemli metinlerinden biridir.
Prof. Dr. Mehmet Mahur Tulum’un yaklaşık yirmi yıldır varlığından haberdar olduğu Dîvân-ı Hikmet’in Mısır Nüshası, istinsah tarihi ve müstensihi belli, eksiksiz ve şimdiye kadar bilinen en eski tarihli yazma nüshadır.
Kırk dokuz Hikmet ihtiva eden bu Mısır Nüshası’nda bilinen tüm yazma ve basma eserlerde bulunmayan, yeni gün yüzüne çıkmış on üç Hikmet var. Türkistan’da istinsah edildikten sonra Mekke yoluyla Mısır’a götürülmüş olan yazmanın yayımlanmasının Yesevî ve Yesevîlik çalışmaları için çok önemli bir dönüm noktası olacağına inanıyoruz.
Dîvân-ı Hikmet’in Mısır Nüshası’nı dünyanın farklı yerlerinde on el yazması ve yedi adet de basılmış nüsha ile karşılaştırarak büyük bir titizlikle hazırlayıp okurların istifadesine sunan Prof. Dr. Mehmet Mahur Tulum, Yesevîlik çalışmalarını merhum Prof. Dr. Fuad Köprülü’nün bıraktığı yerden daha da ileriye taşıyor.
Ketebe Yayınları olarak daha önce yapılmış çalışmaların da kıymetini takdir ederek şunu açıklıkla söylemek isteriz: Dîvân-ı Hikmet, ilk kez yayımlanıyor.