Mary Douglas, Doğal Semboller'de oldukça heyecanlı bir dil ve yaklaşımla ritüelin modern dünyada hala çok önemli bir yer tuttuğunu iddia ediyor. Özellikle yirminci yüzyılın ikinci yarısında toplumsal yapılarda ve bireysel tavırlarda formellikten uzaklaşıldığı ve ritüelin hor görüldüğü gözleminden yola çıkan Douglas, gerçekte bir düzen, bir hiyerarşi, bir sınırlama dürtüsünün ve teamülünün insan varoluşuna her zaman eşlik ettiğini savunuyor.
“Doğal Semboller bugün de Mary Douglas'ın düşüncesini anlamayı sağlayan en önemli yapıt. Bu gerçek, onu antropologların yirminci yüzyılda yazdığı en önemli teori kitapları arasına yerleştiriyor.”
—Richard Fardon Doğu ve Afrika Araştırmaları Okulu
“Doğal Semboller… Durkheim geleneğinin büyük yapıtlarından biri.”
—Times Literary Supplement
Mary Douglas, Doğal Semboller'de oldukça heyecanlı bir dil ve yaklaşımla ritüelin modern dünyada hala çok önemli bir yer tuttuğunu iddia ediyor. Özellikle yirminci yüzyılın ikinci yarısında toplumsal yapılarda ve bireysel tavırlarda formellikten uzaklaşıldığı ve ritüelin hor görüldüğü gözleminden yola çıkan Douglas, gerçekte bir düzen, bir hiyerarşi, bir sınırlama dürtüsünün ve teamülünün insan varoluşuna her zaman eşlik ettiğini savunuyor.
“Doğal Semboller bugün de Mary Douglas'ın düşüncesini anlamayı sağlayan en önemli yapıt. Bu gerçek, onu antropologların yirminci yüzyılda yazdığı en önemli teori kitapları arasına yerleştiriyor.”
—Richard Fardon Doğu ve Afrika Araştırmaları Okulu
“Doğal Semboller… Durkheim geleneğinin büyük yapıtlarından biri.”
—Times Literary Supplement