Bu çalışmada, Doğu Karadeniz yöresi olarak adlandırılan Giresun, Trabzon, Rize, Artvin, Gümüşhane ve Bayburt’u içine alan bir coğrafya içerisinde karşımıza çıkan âşık tarzı destan söyleme geleneği ve bu geleneğin ürettiği ürünler tespit edilerek değerlendirilmiştir.
Yakın döneme kadar Anadolu sahası âşıklık geleneği salt sazlı ve sazsız icracılar merkezli bir şekilde değerlendirilmeye çalışılmıştır. Ancak son dönemde Doğu Karadeniz özelinde âşıklık geleneği merkezli yürütülen çalışmalarla geleneğin kemençeli icracılarına da dikkat çekilmeye başlanmıştır.
Elinizdeki çalışma, âşık tarzı destan söyleme geleneği ve destan türünü yakın tarihe kadar görülen yaygın kanaatin dışında Doğu Karadeniz yöresi özelinde sazlı ve sazsız icracılar dışında kemençeli icracıların da göz önünde bulundurulduğu bir yaklaşımla değerlendirmeyi amaçlamıştır.
Bu çalışmada, Doğu Karadeniz yöresi olarak adlandırılan Giresun, Trabzon, Rize, Artvin, Gümüşhane ve Bayburt’u içine alan bir coğrafya içerisinde karşımıza çıkan âşık tarzı destan söyleme geleneği ve bu geleneğin ürettiği ürünler tespit edilerek değerlendirilmiştir.
Yakın döneme kadar Anadolu sahası âşıklık geleneği salt sazlı ve sazsız icracılar merkezli bir şekilde değerlendirilmeye çalışılmıştır. Ancak son dönemde Doğu Karadeniz özelinde âşıklık geleneği merkezli yürütülen çalışmalarla geleneğin kemençeli icracılarına da dikkat çekilmeye başlanmıştır.
Elinizdeki çalışma, âşık tarzı destan söyleme geleneği ve destan türünü yakın tarihe kadar görülen yaygın kanaatin dışında Doğu Karadeniz yöresi özelinde sazlı ve sazsız icracılar dışında kemençeli icracıların da göz önünde bulundurulduğu bir yaklaşımla değerlendirmeyi amaçlamıştır.