DRAMALAR II
(Düello-Her Evde Bayram)
MAR BAYCİEV
KEMAL GÖZ
Şaşırtıcı bir giriş ve aynı derecede şaşırtıcı usta işi iki drama! Kemal Göz, “Çobanlar özgür müdür?” diye soruyor, vahşilik kavramını tartışıyor, üretici ve üretilen arasındaki ilişki ile âşık ve maşuk arasındaki sırrın kapılarını aralamaya çalışıyor ve “Yenen Adam” diye bir kavram atıyor ortaya. En az okuyacağınız dramalar kadar kafa karıştırıcı bir yazı: “Huzuru Bozulan Adam!”
Mar Bayciev ise Düello ve Her Evde Bayram dramaları ile bize bir edebiyat ziyafeti sunuyor. Özellikle Düello dünyanın birçok ülkesinde sahnelenmiş ve Sovyetler Birliği içinde çok bilinen kült bir eser. Her Evde Bayram ise kadın erkek ilişkisini sorgulayan şaşırtıcı bir başyapıt. Bayciev’in edebiyat otoriteleri tarafından en yetkin olarak gösterilen eserleri bu kitabın içinde.
Bu işin içinde olduğum için mutluyum.
Dr. Yakup Ömeroğlu
DRAMALAR II
(Düello-Her Evde Bayram)
MAR BAYCİEV
KEMAL GÖZ
Şaşırtıcı bir giriş ve aynı derecede şaşırtıcı usta işi iki drama! Kemal Göz, “Çobanlar özgür müdür?” diye soruyor, vahşilik kavramını tartışıyor, üretici ve üretilen arasındaki ilişki ile âşık ve maşuk arasındaki sırrın kapılarını aralamaya çalışıyor ve “Yenen Adam” diye bir kavram atıyor ortaya. En az okuyacağınız dramalar kadar kafa karıştırıcı bir yazı: “Huzuru Bozulan Adam!”
Mar Bayciev ise Düello ve Her Evde Bayram dramaları ile bize bir edebiyat ziyafeti sunuyor. Özellikle Düello dünyanın birçok ülkesinde sahnelenmiş ve Sovyetler Birliği içinde çok bilinen kült bir eser. Her Evde Bayram ise kadın erkek ilişkisini sorgulayan şaşırtıcı bir başyapıt. Bayciev’in edebiyat otoriteleri tarafından en yetkin olarak gösterilen eserleri bu kitabın içinde.
Bu işin içinde olduğum için mutluyum.
Dr. Yakup Ömeroğlu