Bu çalışmayı ortaya çıkaran temel saik, Mu‘tezilî âlim Ebu’l-Kāsım el-Ka‘bî el-Belhî’nin (ö. 319/931) Uyûnu’l-Mesâil ve’l-Cevâbât isimli eserinde bilgiye dair güçlü argümanların mevcudiyetidir. Söz konusu argümanlar, Belhî’nin mütekaddimûn kelâmı için önemini artıran bir bağlam sunmaktadır. Belhî’nin bilgi yaklaşımı, teolojik ve ahlâkî alanda bilginin değerine dikkat çeken önemli sabiteler içermektedir. Belhî, bilginin değerini teolojik olarak Allah’ı bilmek, ahlâkî olarak bilgisel temelde eylemde bulunmak olarak ortaya koymuştur. O, Allah’ı bilme konusuna sadece imkân kavramı açısından yaklaşmamış, bu imkânın insanın yükümlülüğüyle (teklîf) ilişkisini kurmuş ve Allah’ı bilmeyi insan için ilk gereklilik olarak değerlendirmiştir.
Bu çalışmayı ortaya çıkaran temel saik, Mu‘tezilî âlim Ebu’l-Kāsım el-Ka‘bî el-Belhî’nin (ö. 319/931) Uyûnu’l-Mesâil ve’l-Cevâbât isimli eserinde bilgiye dair güçlü argümanların mevcudiyetidir. Söz konusu argümanlar, Belhî’nin mütekaddimûn kelâmı için önemini artıran bir bağlam sunmaktadır. Belhî’nin bilgi yaklaşımı, teolojik ve ahlâkî alanda bilginin değerine dikkat çeken önemli sabiteler içermektedir. Belhî, bilginin değerini teolojik olarak Allah’ı bilmek, ahlâkî olarak bilgisel temelde eylemde bulunmak olarak ortaya koymuştur. O, Allah’ı bilme konusuna sadece imkân kavramı açısından yaklaşmamış, bu imkânın insanın yükümlülüğüyle (teklîf) ilişkisini kurmuş ve Allah’ı bilmeyi insan için ilk gereklilik olarak değerlendirmiştir.