Edebiyat ve Felaket

Stok Kodu:
9789750509728
Boyut:
13x20
Sayfa Sayısı:
264
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Orijinal Adı:
Litterature Et Catastrophe
%30 indirimli
235,00TL
164,50TL
Taksitli fiyat: 9 x 20,11TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9789750509728
1022541
Edebiyat ve Felaket
Edebiyat ve Felaket
164.50

Fransa, ABD ve Türkiye'de edebiyat alanındaki çalışmalarıyla tanınan Prof. Nichanian'dan "Felaket" sonrası tanıklıkları ve edebiyatı üstüne kapsamlı bir araştırma. Yıl 1909 Adana... Ermeni katliamı... ve Zabel Yesayan.. Yıl 1915 İstanbul... Yaklaşık 250 Ermeni aydın bir gecede gözaltına alınıp Anadolu'ya gönderiliyorlar; sayıları 1,5 milyonu aşan Ermenilerin "Felaket"i başlıyor... Zabel Yesayan, Hagop Oşagan, Daniel Varujan ve diğerleri "Felaket"i anlatmanın yolunu edebiyatta buluyorlar. "Hakikati-olmayan" olayı, yani tarihteki yerini bulamamış olan olayı edebiyatla anlatıyorlar. Nichanian kitapta şu sorunun cevabını arıyor: "Hakikati olmayan bir suç için affetme olasılığı var mıdır?" Cevabı ise yine, bir "Felaket"ten kaçmaya çalışırken yazıya ve metne sarılan Walter Benjamin'de buluyor: "Manevi dünyanın tasarrufunda zamanın anlamı... olabilecek en esrarlı yoldan affetmeye ulaşır, ancak hiçbir zaman barışmaya değil."

Fransa, ABD ve Türkiye'de edebiyat alanındaki çalışmalarıyla tanınan Prof. Nichanian'dan "Felaket" sonrası tanıklıkları ve edebiyatı üstüne kapsamlı bir araştırma. Yıl 1909 Adana... Ermeni katliamı... ve Zabel Yesayan.. Yıl 1915 İstanbul... Yaklaşık 250 Ermeni aydın bir gecede gözaltına alınıp Anadolu'ya gönderiliyorlar; sayıları 1,5 milyonu aşan Ermenilerin "Felaket"i başlıyor... Zabel Yesayan, Hagop Oşagan, Daniel Varujan ve diğerleri "Felaket"i anlatmanın yolunu edebiyatta buluyorlar. "Hakikati-olmayan" olayı, yani tarihteki yerini bulamamış olan olayı edebiyatla anlatıyorlar. Nichanian kitapta şu sorunun cevabını arıyor: "Hakikati olmayan bir suç için affetme olasılığı var mıdır?" Cevabı ise yine, bir "Felaket"ten kaçmaya çalışırken yazıya ve metne sarılan Walter Benjamin'de buluyor: "Manevi dünyanın tasarrufunda zamanın anlamı... olabilecek en esrarlı yoldan affetmeye ulaşır, ancak hiçbir zaman barışmaya değil."

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat