Çağsayıcı bir bakışın/düşünüşün anlatıcısıdır Özdemir İnce.
Denemelerine konu edindiği her insani durum, yaşamsal/sanatsal/kültürel gerçeklik yaşanan zamanın ruhunu içerir.
Soran, sorgulayan eleştirel bakışın, temellendirdiği aydınlanma düşüncesi sözün/yazının yaratıcı iklimini var etmeye dönüktür.
“...nesnel dünyanın bütünsel imgesini yaratmak,” dediği düşüncenin yazıda/yaşamdaki yansımalarını eleştirel bir söylemle ele alır. Öyle ki; Özdemir İnce, yazınsal/eleştirel denemenin modern anlatıda uçlandığı birikimi çağdaş edebiyata taşır. Üç ciltten oluşan “Edebiyat ve Siyaset Yazıları”nın ilk kitabında yer alan Söz ve Yazı, Tarih Bağışlamaz, bu oylumlu birikimi taşıyor. Denemelerine yansıyan her bir düşüncesi Türkiye gerçeğinin kültürel atlasını kavramaya dönüktür.
Çağsayıcı bir bakışın/düşünüşün anlatıcısıdır Özdemir İnce.
Denemelerine konu edindiği her insani durum, yaşamsal/sanatsal/kültürel gerçeklik yaşanan zamanın ruhunu içerir.
Soran, sorgulayan eleştirel bakışın, temellendirdiği aydınlanma düşüncesi sözün/yazının yaratıcı iklimini var etmeye dönüktür.
“...nesnel dünyanın bütünsel imgesini yaratmak,” dediği düşüncenin yazıda/yaşamdaki yansımalarını eleştirel bir söylemle ele alır. Öyle ki; Özdemir İnce, yazınsal/eleştirel denemenin modern anlatıda uçlandığı birikimi çağdaş edebiyata taşır. Üç ciltten oluşan “Edebiyat ve Siyaset Yazıları”nın ilk kitabında yer alan Söz ve Yazı, Tarih Bağışlamaz, bu oylumlu birikimi taşıyor. Denemelerine yansıyan her bir düşüncesi Türkiye gerçeğinin kültürel atlasını kavramaya dönüktür.