Tanrın güvende, Hille, neşelenonu sınırlarında sevmek ve burada çamurda yuvarlanmak ne güzel
Oluyor olmak. Ve unutamamak. Oluyor olmak. Ve artık hatırlamamak. Olmak. Ve kendini kaybetmek. Hareketleri, kelimeleri, adımları tekrar ettim. Bir sürü yüzü çizdim, bazılarına kundum, hangi hisler can verdi sana, Hille, o yüzleri dokunulmuş bulduğunda?
Edepsiz Madam T oldukça provokatif bir roman, bildik anlatıların epey dışında. Olay örgüsü de imla kullanımı da kendine has; yapıbozumcu. Kabul gören kuralları parça parça ederek ilerlerken zamanı, mekânı bulanıklaştırıyor; kendi kelimelerini yaratıyor. Kitabı okurken, ormanda yolunu kaybetmiş biri gibi etrafa tekinsiz bakışlar atmamız bundan.
Hilda Hilst, uzun yıllar akıl hastanesinde kalmış bir yazar. Bir merdiven kovuğunda başlayan, Deleuzecü hayvan-oluşlarla ilerleyen ve çevresini saran karakterlerle hesaplaşmalar barındıran bu romanında okuru yormaktan çekinmiyor.
Brezilya edebiyatının bu sıra dışı yazarını Türkçeye ilk kez kazandırmanın haklı gururuyla…
Tanrın güvende, Hille, neşelenonu sınırlarında sevmek ve burada çamurda yuvarlanmak ne güzel
Oluyor olmak. Ve unutamamak. Oluyor olmak. Ve artık hatırlamamak. Olmak. Ve kendini kaybetmek. Hareketleri, kelimeleri, adımları tekrar ettim. Bir sürü yüzü çizdim, bazılarına kundum, hangi hisler can verdi sana, Hille, o yüzleri dokunulmuş bulduğunda?
Edepsiz Madam T oldukça provokatif bir roman, bildik anlatıların epey dışında. Olay örgüsü de imla kullanımı da kendine has; yapıbozumcu. Kabul gören kuralları parça parça ederek ilerlerken zamanı, mekânı bulanıklaştırıyor; kendi kelimelerini yaratıyor. Kitabı okurken, ormanda yolunu kaybetmiş biri gibi etrafa tekinsiz bakışlar atmamız bundan.
Hilda Hilst, uzun yıllar akıl hastanesinde kalmış bir yazar. Bir merdiven kovuğunda başlayan, Deleuzecü hayvan-oluşlarla ilerleyen ve çevresini saran karakterlerle hesaplaşmalar barındıran bu romanında okuru yormaktan çekinmiyor.
Brezilya edebiyatının bu sıra dışı yazarını Türkçeye ilk kez kazandırmanın haklı gururuyla…