Kadere iman, imanın şartlarından biridir ve ihsanın temelidir."Kader," Allah'ın kudreti demek olduğu için kadere iman eden, Allah'ın kudretine iman etmiş; onu yalanlayanda Allah'ın kudretini yalanlamış olur.
Her ne kadar "yaratılış"tan bilinmekte ise de şer'î naslar çok ayrıntılı bir şekilde açıklamış olsa da kader konusu itikad konularının en karmaşık olanıdır. Bu yüzden hem geçmişte hem de günümüzde kader konusunda insanların akılları karışmıştır. Bazıları hakikati yanlış yerde aramışlar, neticede hem kendileri yorulmuş hem de başkalarını yormuşlar, hem kendileri şaşkına dönmüş hem de başkalarını şaşkına çevirmişler, hem kendileri sapmış hem de başkalarını saptırmışlardır.
Allah Rasûlü sallallahu aleyhi ve sellem, ashabı, tabiîn, tebe-i tabiîn, dört imam ve onların yolunu güzellikle takip eden ehl-i sünnet ve'l-cemaat kader konusunu anlamada insanların en yüceleri, ona iman edip gereğiyle amel etmede de insanların en ilerisidir. Bu, onların insanlar içerisinde en muttaki, en cömert ve en cesur kimseler olmalarını sağlamıştır.
Bu kitap, kader ve kaza konusunu ehl-i sünnet çizgisinde açıklamaktadır.
Kadere iman, imanın şartlarından biridir ve ihsanın temelidir."Kader," Allah'ın kudreti demek olduğu için kadere iman eden, Allah'ın kudretine iman etmiş; onu yalanlayanda Allah'ın kudretini yalanlamış olur.
Her ne kadar "yaratılış"tan bilinmekte ise de şer'î naslar çok ayrıntılı bir şekilde açıklamış olsa da kader konusu itikad konularının en karmaşık olanıdır. Bu yüzden hem geçmişte hem de günümüzde kader konusunda insanların akılları karışmıştır. Bazıları hakikati yanlış yerde aramışlar, neticede hem kendileri yorulmuş hem de başkalarını yormuşlar, hem kendileri şaşkına dönmüş hem de başkalarını şaşkına çevirmişler, hem kendileri sapmış hem de başkalarını saptırmışlardır.
Allah Rasûlü sallallahu aleyhi ve sellem, ashabı, tabiîn, tebe-i tabiîn, dört imam ve onların yolunu güzellikle takip eden ehl-i sünnet ve'l-cemaat kader konusunu anlamada insanların en yüceleri, ona iman edip gereğiyle amel etmede de insanların en ilerisidir. Bu, onların insanlar içerisinde en muttaki, en cömert ve en cesur kimseler olmalarını sağlamıştır.
Bu kitap, kader ve kaza konusunu ehl-i sünnet çizgisinde açıklamaktadır.