Benim de kendisi hakkında yazmaya çalıştığım alim, bu önder insanlardan biri olan Ahmed b. Hanbel’dir. Onun
hakkında bir kitap kaleme almamdaki temel sebeplerden en önemlileri ise: Bugün ona, mezhebi ne ve akidesine şu yaşadığımız asırda ve coğrafyada gösterilen düşmanlığın yanlış olduğunu anlatmaktır. Onu, temiz akidesini ve mezhebi ni insanlara burada anlatmaya çalıştım. Çünkü bu büyük imamın yolunun doğruluğunun, onun ortaya koyduğu İslam akidesini koruma çabasının anlaşılmasını ve onun hakkındaki yanlış algının kırılmasını istedim. Bugün yaşadığımız coğrafyada bizimle alay etmek için bize mezhebin nedir diye sorulunca? Onlara Hanbeliyiz dediğimizde, bize karşı onların verdikleri alaycı, öfke dolu ve düşmanca cevaplar bu imama, onun temiz akidesine, mezhebine ve yalçın bir sur gibi yıkılmadan ümmeti korumak için göğsünü siper ederek gösterdiği mücadeleye olan düşmanlıklarıdır.
Bu imama ve onun akidesine düşmanlık edenlere sorarım, bu ümmette onun akidesinin yanlışlığı noktasında kim bir eleştiri içeren söz söylemiş? Bilakis onu, akidesini ve mücadelesini öve öve bitirememişler ve onu öven methiyeler yazmışlardır.
Sorarım, onun Ebu Hanife, İmam Şafii ve İmam Malik’ten ne farkı var? Hatta kendi zamanında ve sonrasında gelenlerde kendisinin bir benzerinin gelmediğini, kendi asrında ve sonrasında yaşayanların ondan bahsettikleri sözlerinde görmekteyiz.
Evet, o kendinden öncekilerin ve sonrakilerin ilmen ulaşmadığı bir ilmi mirasa ulaşma noktasında da kendisinden öncekilerden daha fazla pay sahibiydi. Kitabın içerisinde Ahmed b. Hanbel hakkında ilim ehlinin kavillerini okuyunca onun makamının daha iyi anlaşılacağına inanıyorum.
Benim de kendisi hakkında yazmaya çalıştığım alim, bu önder insanlardan biri olan Ahmed b. Hanbel’dir. Onun
hakkında bir kitap kaleme almamdaki temel sebeplerden en önemlileri ise: Bugün ona, mezhebi ne ve akidesine şu yaşadığımız asırda ve coğrafyada gösterilen düşmanlığın yanlış olduğunu anlatmaktır. Onu, temiz akidesini ve mezhebi ni insanlara burada anlatmaya çalıştım. Çünkü bu büyük imamın yolunun doğruluğunun, onun ortaya koyduğu İslam akidesini koruma çabasının anlaşılmasını ve onun hakkındaki yanlış algının kırılmasını istedim. Bugün yaşadığımız coğrafyada bizimle alay etmek için bize mezhebin nedir diye sorulunca? Onlara Hanbeliyiz dediğimizde, bize karşı onların verdikleri alaycı, öfke dolu ve düşmanca cevaplar bu imama, onun temiz akidesine, mezhebine ve yalçın bir sur gibi yıkılmadan ümmeti korumak için göğsünü siper ederek gösterdiği mücadeleye olan düşmanlıklarıdır.
Bu imama ve onun akidesine düşmanlık edenlere sorarım, bu ümmette onun akidesinin yanlışlığı noktasında kim bir eleştiri içeren söz söylemiş? Bilakis onu, akidesini ve mücadelesini öve öve bitirememişler ve onu öven methiyeler yazmışlardır.
Sorarım, onun Ebu Hanife, İmam Şafii ve İmam Malik’ten ne farkı var? Hatta kendi zamanında ve sonrasında gelenlerde kendisinin bir benzerinin gelmediğini, kendi asrında ve sonrasında yaşayanların ondan bahsettikleri sözlerinde görmekteyiz.
Evet, o kendinden öncekilerin ve sonrakilerin ilmen ulaşmadığı bir ilmi mirasa ulaşma noktasında da kendisinden öncekilerden daha fazla pay sahibiydi. Kitabın içerisinde Ahmed b. Hanbel hakkında ilim ehlinin kavillerini okuyunca onun makamının daha iyi anlaşılacağına inanıyorum.