Servet Şengül, Epik Damar’da 1990’dan günümüze Türk şiirinin
epik referanslarını ele almak amacıyla yola çıkıyor. Epik kavramının
tarihçesinden başlayarak Türk şairlerini etkilemiş olan modern
dünya şairlerini de yabancı kaynaklar üzerinden inceliyor. Siyasal ve
toplumsal eleştiriyi önceleyen “Epik Şiir” merkezde olmak koşuluyla,
modern şiirimizin şairlerini de kronolojik olarak 90’lı yıllara kadar
değerlendiriyor, dahası 1990 sonrası ortaya çıkan modern epik
merkezli şiir anlayışları ve şairler de çok yönlü olarak ele alıyor.
Epik Damar, gücünü şiir geleneğimizden alan 1990 ve 2000 kuşağı
Türk şiir anlayışlarını temelleriyle, bu anlayışların gerçekleştirildiği yer
olan dergileriyle, akımlarıyla ve şairleriyle inceleme yoluna giderek
son dönem Türk şiirinin tarihini, günü gününe yakalayarak gelecek
kuşaklara aktarmayı da amaçlıyor.
Servet Şengül, Epik Damar’da 1990’dan günümüze Türk şiirinin
epik referanslarını ele almak amacıyla yola çıkıyor. Epik kavramının
tarihçesinden başlayarak Türk şairlerini etkilemiş olan modern
dünya şairlerini de yabancı kaynaklar üzerinden inceliyor. Siyasal ve
toplumsal eleştiriyi önceleyen “Epik Şiir” merkezde olmak koşuluyla,
modern şiirimizin şairlerini de kronolojik olarak 90’lı yıllara kadar
değerlendiriyor, dahası 1990 sonrası ortaya çıkan modern epik
merkezli şiir anlayışları ve şairler de çok yönlü olarak ele alıyor.
Epik Damar, gücünü şiir geleneğimizden alan 1990 ve 2000 kuşağı
Türk şiir anlayışlarını temelleriyle, bu anlayışların gerçekleştirildiği yer
olan dergileriyle, akımlarıyla ve şairleriyle inceleme yoluna giderek
son dönem Türk şiirinin tarihini, günü gününe yakalayarak gelecek
kuşaklara aktarmayı da amaçlıyor.