Gelenekle moderni sentezleme arayışındaki bu şiirler, zoru kolay ve rahat söylemenin peşine düşmüş görünüyor.
Şairden ziyade şiiri vurgulayan Özkan, Ezra Pound'un "Gerçekgörkemli şiirin yazılması önem taşır; onu kimin yazdığı değil." sözünürehber edinerek ağırbaşlı, mütevazı ve tefekkürî şiirlerle çıkmışkarşımıza. Ancak yeri geldiğinde sözünü sakınmıyor, hiciv ve ironiyide rahatlıkla kullanabiliyor.
Dozu iyi ayarlanmış bir imgeselliğinhakim olduğu metinler, bizi imge selinde boğmuyor. Yani takibi mümkünve "anahtarı içeride unutulmamış" şiirler bunlar. "Şair personasınıbize dayatmaya çalışmıyor. Cahit Zarifoğlu'nun deyişiyle "ılıkkafiye"nin kullanıldığı, kafiye için metin ve anlamın feda edilmediği,çoğunluğu serbest bu şiirler arasında kafiyeli, divan çağrışımlışiirler de var.
Daimi bir şiir okuyucusuna farklı, dinamik ve yeni diliyle biraçılım sunarken, şiire yeni başlayan yahut modern şiirle başı hoşolmayanlar için de iyi bir başlangıç metni olmaya aday Eski(i)zler.
Gelenekle moderni sentezleme arayışındaki bu şiirler, zoru kolay ve rahat söylemenin peşine düşmüş görünüyor.
Şairden ziyade şiiri vurgulayan Özkan, Ezra Pound'un "Gerçekgörkemli şiirin yazılması önem taşır; onu kimin yazdığı değil." sözünürehber edinerek ağırbaşlı, mütevazı ve tefekkürî şiirlerle çıkmışkarşımıza. Ancak yeri geldiğinde sözünü sakınmıyor, hiciv ve ironiyide rahatlıkla kullanabiliyor.
Dozu iyi ayarlanmış bir imgeselliğinhakim olduğu metinler, bizi imge selinde boğmuyor. Yani takibi mümkünve "anahtarı içeride unutulmamış" şiirler bunlar. "Şair personasınıbize dayatmaya çalışmıyor. Cahit Zarifoğlu'nun deyişiyle "ılıkkafiye"nin kullanıldığı, kafiye için metin ve anlamın feda edilmediği,çoğunluğu serbest bu şiirler arasında kafiyeli, divan çağrışımlışiirler de var.
Daimi bir şiir okuyucusuna farklı, dinamik ve yeni diliyle biraçılım sunarken, şiire yeni başlayan yahut modern şiirle başı hoşolmayanlar için de iyi bir başlangıç metni olmaya aday Eski(i)zler.