Bizanslılara göre Konstantinopolis, Hz. İsa ve Meryem’in koruması altında iken, Osmanlılar nezdinde Hz. Muhammed’in İslam’ın mutlak galebesinin bir nişanı olarak fethini müjdelediği şehirdir. 1453’te Osmanlı ordularının şehre girişi Konstantinopolis için yeni bir devrin başlangıcı olacak, İstanbul’u payitaht ilan eden Fatih, Konstantin’den sonra şehrin ikinci kurucusu sayılacaktır. Elinizdeki kitap bir İstanbul tarihi değildir. Şehre ait zenginliklerin ve güzelliklerin elverdiğince makaleler bazında derlenme çalışmasıdır. Fatih’in Müjdelenen Şehri, Osmanlı dönemi İstanbul’unu, idarecilerinden halkına, mimari yapılarından gündelik hayatına, kucak açtığı yabancı sanatçı ve bilim adamlarına kadar ince ince detaylandırıyor. 3 Devirde İstanbul üçlemesinin bu ikinci kitabı, Türkiye nüfusunun dörtte birini bünyesinde barındıran ve büyüdükçe zenginliklerini yitiren bu şehre olan duyarlılığı bir nebze olsun arttırabilirse, şehri pazarlamak yerine özümsemeye çalışan ufak da olsa bir kitlenin oluşumuna hizmet ederse amacına ulaşmış sayılır.
Bizanslılara göre Konstantinopolis, Hz. İsa ve Meryem’in koruması altında iken, Osmanlılar nezdinde Hz. Muhammed’in İslam’ın mutlak galebesinin bir nişanı olarak fethini müjdelediği şehirdir. 1453’te Osmanlı ordularının şehre girişi Konstantinopolis için yeni bir devrin başlangıcı olacak, İstanbul’u payitaht ilan eden Fatih, Konstantin’den sonra şehrin ikinci kurucusu sayılacaktır. Elinizdeki kitap bir İstanbul tarihi değildir. Şehre ait zenginliklerin ve güzelliklerin elverdiğince makaleler bazında derlenme çalışmasıdır. Fatih’in Müjdelenen Şehri, Osmanlı dönemi İstanbul’unu, idarecilerinden halkına, mimari yapılarından gündelik hayatına, kucak açtığı yabancı sanatçı ve bilim adamlarına kadar ince ince detaylandırıyor. 3 Devirde İstanbul üçlemesinin bu ikinci kitabı, Türkiye nüfusunun dörtte birini bünyesinde barındıran ve büyüdükçe zenginliklerini yitiren bu şehre olan duyarlılığı bir nebze olsun arttırabilirse, şehri pazarlamak yerine özümsemeye çalışan ufak da olsa bir kitlenin oluşumuna hizmet ederse amacına ulaşmış sayılır.