İslam, kulun dünyada ve ahirette mutluolmasının yoludur. Mutluluk, sadece manevi olarak gerçekleşecek bir durum değildir.Maddi yönü de olan bir duygudur. İslam,sadece öteki dünyaya hitap eden, ötekidünya ile ilgili olan, müntesiplerine tesellisatan bir din değildir. Müntesiplerinin dünyevi refahını gerçekleştirecek değeryargılarına da sahiptir. İslam dünya hayatınıdizayn edecek değerlerle ahiret endeksli birdünya hedefiyle insanlığın karşısına çıkmışbu bağlamda bir ayağı dünyaya diğer ayağıahirete taalluk eden bir kurtuluş muştusudur.İslam, paradigmasını ortaya korken refahkavramını değil felah kavramını merkezinealır. Çünkü refah, sadece madde temellidünyevi bir kurtuluştur. Dünyada elde edilen maddi başarının neticesinde gerçekleşenyaşam kalitesinin yükselmesidir. Felah iseahiret mutluluğunu gerçekleştirirken dünyayıda es geçmeyen bir yaşam felsefesidir.
İslam, kulun dünyada ve ahirette mutluolmasının yoludur. Mutluluk, sadece manevi olarak gerçekleşecek bir durum değildir.Maddi yönü de olan bir duygudur. İslam,sadece öteki dünyaya hitap eden, ötekidünya ile ilgili olan, müntesiplerine tesellisatan bir din değildir. Müntesiplerinin dünyevi refahını gerçekleştirecek değeryargılarına da sahiptir. İslam dünya hayatınıdizayn edecek değerlerle ahiret endeksli birdünya hedefiyle insanlığın karşısına çıkmışbu bağlamda bir ayağı dünyaya diğer ayağıahirete taalluk eden bir kurtuluş muştusudur.İslam, paradigmasını ortaya korken refahkavramını değil felah kavramını merkezinealır. Çünkü refah, sadece madde temellidünyevi bir kurtuluştur. Dünyada elde edilen maddi başarının neticesinde gerçekleşenyaşam kalitesinin yükselmesidir. Felah iseahiret mutluluğunu gerçekleştirirken dünyayıda es geçmeyen bir yaşam felsefesidir.