Zamanın mahiyeti ve onun ne olduğu, insanlık tarihinin en eski sorularından biridir. İnsan “varlığın ne olduğuna” dair ilk açıklamalardan oluşan mitolojide bile bu sorunun cevabı aramıştır. İnsan kendi varlığını ve diğer varlıkların anlamlarını ancak zamanın ne olduğunu bilmesi durumunda tam anlayabilmektedir. Uzun bir olgunlaşma sürecine rağmen bu probleme kalıcı bir çözümün bulunduğunu söylemek oldukça zordur.
Felsefe, Din ve Kültürde Zaman, günlük yaşantımızın temelini oluşturan fakat bir o kadar da insana gizli kalan “zaman” kavramını ele alıyor. Doğumdan ölüme kadar bize eşlik eden zaman kavramının içselleştirilmesi ve anlaşılması yaşantılarımızda önemli pencereler açacak, varoluşumuzun farkına vardıracaktır. Zamansal olmak, aynı zamanda sonsuzu aramak anlamına geldiğinden sonluluk ve fani olmak bir kusur değil, aksine avantajdır; çünkü sadece insan sonlu ve ölümlüdür.
Zamanın mahiyeti ve onun ne olduğu, insanlık tarihinin en eski sorularından biridir. İnsan “varlığın ne olduğuna” dair ilk açıklamalardan oluşan mitolojide bile bu sorunun cevabı aramıştır. İnsan kendi varlığını ve diğer varlıkların anlamlarını ancak zamanın ne olduğunu bilmesi durumunda tam anlayabilmektedir. Uzun bir olgunlaşma sürecine rağmen bu probleme kalıcı bir çözümün bulunduğunu söylemek oldukça zordur.
Felsefe, Din ve Kültürde Zaman, günlük yaşantımızın temelini oluşturan fakat bir o kadar da insana gizli kalan “zaman” kavramını ele alıyor. Doğumdan ölüme kadar bize eşlik eden zaman kavramının içselleştirilmesi ve anlaşılması yaşantılarımızda önemli pencereler açacak, varoluşumuzun farkına vardıracaktır. Zamansal olmak, aynı zamanda sonsuzu aramak anlamına geldiğinden sonluluk ve fani olmak bir kusur değil, aksine avantajdır; çünkü sadece insan sonlu ve ölümlüdür.