"Esasen felsefe de edebiyattan ayrı bir şey değildir. İnsan nasıl sevdiğinin arkasından koşarak feryat ederse hakikat denilen şeyin de arkasından koşarak feryat edebilir. Zaaf ve acz hal,i birincisinde de ikincisinde de aynen mevcuttur. Hatta bu hususta felsefeyi daha helak edici görürüm.Çünkü birincisinde aranılan şeyin bulunmak ihtimali mevcuttur. Fakat felsefenin ebedi sevgilisi olan hakikat kendi takipçisinden aynı seyir hızı ile firar. Bu heyecan bulaşmış araştırmalı şiir saymaya devam edersek edebiyat belki geçici bildirimlerin göründüğü alan olabilir, fakat felsefe sonsuz bir şiirdir. Başından nihayetine kadar, evvelden ahire, ezelden ebede kadar bir şiirdir. Hakikatin, bilginin şiiridir."
"Esasen felsefe de edebiyattan ayrı bir şey değildir. İnsan nasıl sevdiğinin arkasından koşarak feryat ederse hakikat denilen şeyin de arkasından koşarak feryat edebilir. Zaaf ve acz hal,i birincisinde de ikincisinde de aynen mevcuttur. Hatta bu hususta felsefeyi daha helak edici görürüm.Çünkü birincisinde aranılan şeyin bulunmak ihtimali mevcuttur. Fakat felsefenin ebedi sevgilisi olan hakikat kendi takipçisinden aynı seyir hızı ile firar. Bu heyecan bulaşmış araştırmalı şiir saymaya devam edersek edebiyat belki geçici bildirimlerin göründüğü alan olabilir, fakat felsefe sonsuz bir şiirdir. Başından nihayetine kadar, evvelden ahire, ezelden ebede kadar bir şiirdir. Hakikatin, bilginin şiiridir."