Bu kitap, pedagojik ihtiyaçlara göre tasarlanmıştır. Bu yüzden kitapta, okul öncesinden üniversiteye tüm ortamlarda kullanılabilecek teknolojik yaklaşımlar, öğrenme modelleri ve yöntemlerden örneklere yer verilmiştir. Kitap, araç kullanımından ziyade pedagojik kaygıların giderilmesine yoğunlaşmaktadır. Bilimsel bir kitap niteliği taşıyan bu kitapta Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Türkiye'nin bu alanda çalışan uzmanları tarafından örneklendirilerek aşağıda yer alan temalarda ve 29 konu başlığı altında ele alınmıştır:
- Eğitim Teknolojilerinin Kuramsal Çerçevesi, TPAB
- Harmanlanmış Öğrenme (Blended Learning)
- Ters Yüz Edilmiş Sınıflar (Flipped Classroom)
- Sosyal Medya
- Web 2.0 Araçları
- Oyunlaştırma ve Oyun Tabanlı Öğrenme
- Robotik-Kodlama-Elektronik
- 3D Tasarım
- Etkileşimli Kitaplar
- Sanal ve Artırılmış Gerçeklik
- Çevrimiçi Öğrenme Sistemleri
- Animasyon ve Simülasyonlar
- Tasarım Temelli Öğrenme
- Bulut Bilişim Sistemleri
- Yapay Zekâ
- Dijital Vatandaşlık
- Teknolojik Değerlendirme Yöntemleri
Kitapta editör tarafından belirlenen şablona uyulmasına özen gösterilmiştir. Bunlar; Özet, Giriş, Konunun Detaylandırılması, Avantajlar ve Dezavantajlar, Derste Uygulama Rehberi, Ders Planı, Öğretmenlere ve Akademisyenlere Öneriler, Örnek Uygulamalar, Uygulamada ve Teoride Yararlanılabilecek Yazılı ve Çevrimiçi Kaynaklar; bazı bölümlerde Özet Bilgi Kutuları, Değerlendirme Yöntemleri ve Kontrol Listesidir.
Bu kitap, pedagojik ihtiyaçlara göre tasarlanmıştır. Bu yüzden kitapta, okul öncesinden üniversiteye tüm ortamlarda kullanılabilecek teknolojik yaklaşımlar, öğrenme modelleri ve yöntemlerden örneklere yer verilmiştir. Kitap, araç kullanımından ziyade pedagojik kaygıların giderilmesine yoğunlaşmaktadır. Bilimsel bir kitap niteliği taşıyan bu kitapta Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Türkiye'nin bu alanda çalışan uzmanları tarafından örneklendirilerek aşağıda yer alan temalarda ve 29 konu başlığı altında ele alınmıştır:
- Eğitim Teknolojilerinin Kuramsal Çerçevesi, TPAB
- Harmanlanmış Öğrenme (Blended Learning)
- Ters Yüz Edilmiş Sınıflar (Flipped Classroom)
- Sosyal Medya
- Web 2.0 Araçları
- Oyunlaştırma ve Oyun Tabanlı Öğrenme
- Robotik-Kodlama-Elektronik
- 3D Tasarım
- Etkileşimli Kitaplar
- Sanal ve Artırılmış Gerçeklik
- Çevrimiçi Öğrenme Sistemleri
- Animasyon ve Simülasyonlar
- Tasarım Temelli Öğrenme
- Bulut Bilişim Sistemleri
- Yapay Zekâ
- Dijital Vatandaşlık
- Teknolojik Değerlendirme Yöntemleri
Kitapta editör tarafından belirlenen şablona uyulmasına özen gösterilmiştir. Bunlar; Özet, Giriş, Konunun Detaylandırılması, Avantajlar ve Dezavantajlar, Derste Uygulama Rehberi, Ders Planı, Öğretmenlere ve Akademisyenlere Öneriler, Örnek Uygulamalar, Uygulamada ve Teoride Yararlanılabilecek Yazılı ve Çevrimiçi Kaynaklar; bazı bölümlerde Özet Bilgi Kutuları, Değerlendirme Yöntemleri ve Kontrol Listesidir.