Sinema çalışmalarının ve sinemayı öğrenmenin en önemli alanlarından biri, hiç kuşkusuz, “film eleştirisi”dir.
Film eleştirisiyle ilişki izleyiciyi/okuru edilgenlikten kurtarır. Disiplinler arası algı yaratır. Filme, sinemaya ve hayata toplumsal, ideolojik, psikolojik, felsefi, siyasi, tarihsel bağlamda düşünme alanından bakmanın imkânlarını zenginleştirir.
Film eleştirisi aynı zamanda film yapmanın bütün deneyimlerini biriktirir. Denebilir ki, eleştirinin niteliği ve gücü o alanın, her açıdan, gelişmişlik düzeyini gösterir.
Bu kitap, film eleştirisinin teorik yapısını inceliyor. Ve bu düzlemde varolan eleştiri yazımındaki yaklaşımları, temel kavramları ele alarak, açıklıyor. Çalışmayı daha anlamlı kılan bir boyut ise, bu omurga üzerinden, farklı yazarların sinemamızdan filmlere dair çözümlemeleri…
Film Eleştirisi kitabı yalnızca “sinema severler” için değil, “film eleştirmeni” olmak isteyenler ve “film yapmanın heyecanını duyanlar” için de okunması gereken bir kılavuz özelliği taşıyor.
Sinema çalışmalarının ve sinemayı öğrenmenin en önemli alanlarından biri, hiç kuşkusuz, “film eleştirisi”dir.
Film eleştirisiyle ilişki izleyiciyi/okuru edilgenlikten kurtarır. Disiplinler arası algı yaratır. Filme, sinemaya ve hayata toplumsal, ideolojik, psikolojik, felsefi, siyasi, tarihsel bağlamda düşünme alanından bakmanın imkânlarını zenginleştirir.
Film eleştirisi aynı zamanda film yapmanın bütün deneyimlerini biriktirir. Denebilir ki, eleştirinin niteliği ve gücü o alanın, her açıdan, gelişmişlik düzeyini gösterir.
Bu kitap, film eleştirisinin teorik yapısını inceliyor. Ve bu düzlemde varolan eleştiri yazımındaki yaklaşımları, temel kavramları ele alarak, açıklıyor. Çalışmayı daha anlamlı kılan bir boyut ise, bu omurga üzerinden, farklı yazarların sinemamızdan filmlere dair çözümlemeleri…
Film Eleştirisi kitabı yalnızca “sinema severler” için değil, “film eleştirmeni” olmak isteyenler ve “film yapmanın heyecanını duyanlar” için de okunması gereken bir kılavuz özelliği taşıyor.