Amerikan sinemasının önde gelen oyun ve senaryo yazarlarından, Pulitzer ödüllü David Mamet, aynı zamanda kendine has bir yönetmen. Film Yönetmek Üzerine, Mamet'in Columbia Üniversitesi'nde verdiği beş dersten oluşuyor. Onun ‘film görüşü' Hemingway'in “[ö]yküyü yaz, tüm güzel güzel satırları çıkar ve öykünün hâlâ işe yarayıp yaramadığına karar ver,” sözleriyle açıklanabilir.
Film Yönetmek Üzerine kitabının omurgasını oluşturan diyaloglarda, Mamet'in o zamana dek “güzel ve betimleyici olan” tarafından ele geçirilmiş öğrencilerini tam aksi bir yönde ilerlemeleri için ikna etme çabaları açıkça görülüyor. Öğrencilerin “güzel ve betimleyici olan”dan sıyrılıp Mamet'in vurguladığı yere varmalarına tanıklık etmek ise, kitabın kendi içindeki inanılmaz devinimini açığa çıkarıyor. Derslerin sonuncusunda bu devinimin meyvelerini topluyoruz. Kolektif çalışmanın harika bir örneği olarak, Mamet'le birlikte her öğrencinin aynı anda hem yönetmeni hem de senaristi olduğu kısa bir film tasarlanıyor.
Film Yönetmek Üzerine, Türk Sinemasında 100 Unutulmaz Karakter'den sonra Edebi Şeyler'in ikinci sinema kitabı olarak okurlarının karşısında!
Filmin mekanik işleyişi tıpkı düş mekanizmasına benzer, çünkü sonuçta film de bir düş olmaya varır, değil mi?
(...)
Sonuç olarak film, bir “düşler silsilesidir.”
Amerikan sinemasının önde gelen oyun ve senaryo yazarlarından, Pulitzer ödüllü David Mamet, aynı zamanda kendine has bir yönetmen. Film Yönetmek Üzerine, Mamet'in Columbia Üniversitesi'nde verdiği beş dersten oluşuyor. Onun ‘film görüşü' Hemingway'in “[ö]yküyü yaz, tüm güzel güzel satırları çıkar ve öykünün hâlâ işe yarayıp yaramadığına karar ver,” sözleriyle açıklanabilir.
Film Yönetmek Üzerine kitabının omurgasını oluşturan diyaloglarda, Mamet'in o zamana dek “güzel ve betimleyici olan” tarafından ele geçirilmiş öğrencilerini tam aksi bir yönde ilerlemeleri için ikna etme çabaları açıkça görülüyor. Öğrencilerin “güzel ve betimleyici olan”dan sıyrılıp Mamet'in vurguladığı yere varmalarına tanıklık etmek ise, kitabın kendi içindeki inanılmaz devinimini açığa çıkarıyor. Derslerin sonuncusunda bu devinimin meyvelerini topluyoruz. Kolektif çalışmanın harika bir örneği olarak, Mamet'le birlikte her öğrencinin aynı anda hem yönetmeni hem de senaristi olduğu kısa bir film tasarlanıyor.
Film Yönetmek Üzerine, Türk Sinemasında 100 Unutulmaz Karakter'den sonra Edebi Şeyler'in ikinci sinema kitabı olarak okurlarının karşısında!
Filmin mekanik işleyişi tıpkı düş mekanizmasına benzer, çünkü sonuçta film de bir düş olmaya varır, değil mi?
(...)
Sonuç olarak film, bir “düşler silsilesidir.”