Fotoğrafta Beliren Öteki, Bir Tutkunun Öyküsü’ne konu olan “öteki”, toplumsal mücadelesini fotoğraf aracılığıyla kurgulamış bireydir. Fotoğrafı aktivist bir ileti aracı olarak değerlendirirken bu eylem biçimini performatif aktarıma da dönüştürmüştür. Kitapta yer alan birçok sanatçı oluşturdukları görüntülerle dönüşen kuir kavramının içine dahil olur. Robert Mapplethorpe’un fotoğraflarındaki anlatı, beden üzerine yoğunlaşan estetik bir beklentinin uzantısıyken, Claude Cahun kimlik ve cinsiyet sorunsalını merkeze taşıdığı düzenlemeler yapmış, Fred Holland Day ise fotoğraflarını tarihsel öyküleri ileten temsiller bütünü olarak kurgulamıştır. Fotoğrafı etkin bir ifade biçimi olarak benimseyen sanatçılar, görüntünün kaydedilmeye başlandığı andan itibaren, bu büyülü düzlemi görünürlük alanı olarak içselleştirmiştir. Fotoğrafta Beliren Öteki, Bir Tutkunun Öyküsü bu görünürlük mücadelesinin tarihini anlatmaktadır.
Fotoğrafta Beliren Öteki, Bir Tutkunun Öyküsü’ne konu olan “öteki”, toplumsal mücadelesini fotoğraf aracılığıyla kurgulamış bireydir. Fotoğrafı aktivist bir ileti aracı olarak değerlendirirken bu eylem biçimini performatif aktarıma da dönüştürmüştür. Kitapta yer alan birçok sanatçı oluşturdukları görüntülerle dönüşen kuir kavramının içine dahil olur. Robert Mapplethorpe’un fotoğraflarındaki anlatı, beden üzerine yoğunlaşan estetik bir beklentinin uzantısıyken, Claude Cahun kimlik ve cinsiyet sorunsalını merkeze taşıdığı düzenlemeler yapmış, Fred Holland Day ise fotoğraflarını tarihsel öyküleri ileten temsiller bütünü olarak kurgulamıştır. Fotoğrafı etkin bir ifade biçimi olarak benimseyen sanatçılar, görüntünün kaydedilmeye başlandığı andan itibaren, bu büyülü düzlemi görünürlük alanı olarak içselleştirmiştir. Fotoğrafta Beliren Öteki, Bir Tutkunun Öyküsü bu görünürlük mücadelesinin tarihini anlatmaktadır.