Fukahânın ‘kadın’ hakkında genellikle olumsuz bir tasavvura sahip olmasına, Kur’an ve sünnetin doğru anlaşılmaması ve yanlış yorumlanması, toplumsal gerçeklerin gözardı edilmesi ve uydurma olduğu tespit edilmiş rivayetlere dayanılarak toplumun kadın konusunda yönlendirilmesinin sebep olduğu düşünülmektedir. Fukahâ kadın tasavvurunu genel olarak erkek bazlı ele almış ve erkek üzerinden tarif etmiştir. Bu bağlamda erkek asıl kadın fer’, erkek metbû kadın tâbî, erkek mutâ‘ kadın mutî‘ şeklinde bir ayırım yapıldığı; kadın, birey olarak ele alınmak istense de kadının varlığının, erkek varlığı karşısında konumlandığı görülmüştür. Bu bağlamda kadın sorunu ve sorusunun cevapları, fukahâyı anlayarak/anlamaya çalışarak tahlil edilecektir.
Fukahânın ‘kadın’ hakkında genellikle olumsuz bir tasavvura sahip olmasına, Kur’an ve sünnetin doğru anlaşılmaması ve yanlış yorumlanması, toplumsal gerçeklerin gözardı edilmesi ve uydurma olduğu tespit edilmiş rivayetlere dayanılarak toplumun kadın konusunda yönlendirilmesinin sebep olduğu düşünülmektedir. Fukahâ kadın tasavvurunu genel olarak erkek bazlı ele almış ve erkek üzerinden tarif etmiştir. Bu bağlamda erkek asıl kadın fer’, erkek metbû kadın tâbî, erkek mutâ‘ kadın mutî‘ şeklinde bir ayırım yapıldığı; kadın, birey olarak ele alınmak istense de kadının varlığının, erkek varlığı karşısında konumlandığı görülmüştür. Bu bağlamda kadın sorunu ve sorusunun cevapları, fukahâyı anlayarak/anlamaya çalışarak tahlil edilecektir.