İnsan, yaratılışının gereği olarak bilinmeyene, görünmeyene ve gizemli olana her daim alaka/merak duymuş ve bu merakı sebebiyle de sürekli olarak görünenin ötesiyle ilgilenmiştir. Düşünce tarihi boyunca farklı ilim dalları gaybı genellikle bir varlık ve bilgi problemi olarak ele almışlardır. Kelâm ilmi ise gaybı vahiy ve iman sınırları içinde anlamaya/çözmeye çalışmıştır. İnsanlığın tarihsel serüveninde farklı din, medeniyet ve felsefî kanaatlere sahip olan milletlerin büyük çoğunluğunun gayb bilgisi ve gaybî meselelere ilişkin anlayışları birbirinden farklı olsa da gayba iman konusunda ağırlıklı olarak pozitif bir tavır sergilenmiştir.
Elinizdeki eserde, gayb âlemini bilmenin imkânı, doğru bilgiye ulaşmanın yolları, subjektif bilgi sunan ilham, keşf, keramet, istiare, rüya, mâsum imâm, cefr/ebcet; haber değeri merak edilen astroloji/burçlar, fal, kehanet, sihir ve büyü, gayp âleminin canlı veya cansız varlıklarından melek, ruh, cin, şeytan, ye'cûc/me’cûc, mehdî, kahtânî, İsâ/Mesih, süfyân, deccâl, Hızır, dabbetü’l-arz, arş, kürsî, levh-i mahfûz, kabir hayatı, berzah, sûr, arasât, terazi, sırât, livâü’l-hamd, havz-ı kevser, cennet ve cehennem gibi konular ele alınmıştır.
İnsan, yaratılışının gereği olarak bilinmeyene, görünmeyene ve gizemli olana her daim alaka/merak duymuş ve bu merakı sebebiyle de sürekli olarak görünenin ötesiyle ilgilenmiştir. Düşünce tarihi boyunca farklı ilim dalları gaybı genellikle bir varlık ve bilgi problemi olarak ele almışlardır. Kelâm ilmi ise gaybı vahiy ve iman sınırları içinde anlamaya/çözmeye çalışmıştır. İnsanlığın tarihsel serüveninde farklı din, medeniyet ve felsefî kanaatlere sahip olan milletlerin büyük çoğunluğunun gayb bilgisi ve gaybî meselelere ilişkin anlayışları birbirinden farklı olsa da gayba iman konusunda ağırlıklı olarak pozitif bir tavır sergilenmiştir.
Elinizdeki eserde, gayb âlemini bilmenin imkânı, doğru bilgiye ulaşmanın yolları, subjektif bilgi sunan ilham, keşf, keramet, istiare, rüya, mâsum imâm, cefr/ebcet; haber değeri merak edilen astroloji/burçlar, fal, kehanet, sihir ve büyü, gayp âleminin canlı veya cansız varlıklarından melek, ruh, cin, şeytan, ye'cûc/me’cûc, mehdî, kahtânî, İsâ/Mesih, süfyân, deccâl, Hızır, dabbetü’l-arz, arş, kürsî, levh-i mahfûz, kabir hayatı, berzah, sûr, arasât, terazi, sırât, livâü’l-hamd, havz-ı kevser, cennet ve cehennem gibi konular ele alınmıştır.