İstanbul’un ortasında bir büyük atölye-semt Gedikpaşa, yüzlerce ayakkabı üreticisini ve yüzlerce emekçinin çalıştığı semt.
İdris Atamaca 1974 yılında çıkardığı Sancı adlı kitabından –ki eskinin güzel bir geleneği olarak Beyoğlu’nda şiir sergisi de açtı Sancı yer alan şiirleriyle- yıllar sonra 16. kitabı Gedikpaşa’yı cesaretle, duyarlılıkla, bir süre içinde de yer aldığı, bu emekçiler semtini şiirleştiriyor.
Yıllar boyu geliştirdiği kendine özgü şiir örgüsüyle…
…….
besledi kalıbı çiviledi çelikli tabanı liderin kırk iki numarası
yanlarını aldı falçatayla astarı fortu yapıştırdı acele
sayayı evirdi çevirdi denedi kalıpta parlıyordu siyah rugan
danelyayla çektirdi çiviledi söktü çiviledi çektirdi çiviledi
müzeyyen senar ‘benzemez kimse sana’ yine çiviledi
katil serco öğretti bunca çivi çakmayı zırh gibi olacak iş
dolapdere’den başka kim kaldı ruhi usta
İstanbul’un ortasında bir büyük atölye-semt Gedikpaşa, yüzlerce ayakkabı üreticisini ve yüzlerce emekçinin çalıştığı semt.
İdris Atamaca 1974 yılında çıkardığı Sancı adlı kitabından –ki eskinin güzel bir geleneği olarak Beyoğlu’nda şiir sergisi de açtı Sancı yer alan şiirleriyle- yıllar sonra 16. kitabı Gedikpaşa’yı cesaretle, duyarlılıkla, bir süre içinde de yer aldığı, bu emekçiler semtini şiirleştiriyor.
Yıllar boyu geliştirdiği kendine özgü şiir örgüsüyle…
…….
besledi kalıbı çiviledi çelikli tabanı liderin kırk iki numarası
yanlarını aldı falçatayla astarı fortu yapıştırdı acele
sayayı evirdi çevirdi denedi kalıpta parlıyordu siyah rugan
danelyayla çektirdi çiviledi söktü çiviledi çektirdi çiviledi
müzeyyen senar ‘benzemez kimse sana’ yine çiviledi
katil serco öğretti bunca çivi çakmayı zırh gibi olacak iş
dolapdere’den başka kim kaldı ruhi usta