Ben samimi biçimde bu kitabın Deleuze’ün film teorisine yararlı bir giriş olarak okunacağını, dolayısıyla da katkılarını açık kılacağını umsam da, asıl gayem bu değil. Bundan farklı olarak, Deleuze’ün The Movement-Image ve The Time-Image adlı çalışmalarını felsefi çalışmalar olarak ele almayı ve bunları Deleuze’ün daha genel kaygılarının sinema aracılığıyla mantıksal gelişimi olarak anlamayı seçtim. Gilles Deleuze’ün felsefesi, en derin ve en karmaşık biçimlerde, bir zaman felsefesidir. Ben, söz konusu kitapları da bu felsefi projenin bir parçası ve bölümü olarak görmeyi, dolayısıyla bu kitapları Deleuze’ün altmışlı ve yetmişlerdeki majör çalışmalarının açıklaması olarak okumayı seçtim.
Ben samimi biçimde bu kitabın Deleuze’ün film teorisine yararlı bir giriş olarak okunacağını, dolayısıyla da katkılarını açık kılacağını umsam da, asıl gayem bu değil. Bundan farklı olarak, Deleuze’ün The Movement-Image ve The Time-Image adlı çalışmalarını felsefi çalışmalar olarak ele almayı ve bunları Deleuze’ün daha genel kaygılarının sinema aracılığıyla mantıksal gelişimi olarak anlamayı seçtim. Gilles Deleuze’ün felsefesi, en derin ve en karmaşık biçimlerde, bir zaman felsefesidir. Ben, söz konusu kitapları da bu felsefi projenin bir parçası ve bölümü olarak görmeyi, dolayısıyla bu kitapları Deleuze’ün altmışlı ve yetmişlerdeki majör çalışmalarının açıklaması olarak okumayı seçtim.