Dağıstan asıllı bir Türk olup ailesinin Türkiye’ye göç etmesiyle Tokat’ta doğan Fazlullah Rahimî, tasavvuf vadisinde at koşturan devrinin en önemli âlim ve mutasavvıflarından birisidir. Kendisi baştan ayağa Allah, Resûlullah aşkı ve Ehl-i Beyt sevgisiyle donanmış; Hazret-i Mevlânâ’nın en seçkin bendelerinden önemli bir zâttır. İlâhî aşkın evcinde kanat çırpan Hakk âşıklarının önde gidenlerinden birisidir.
Gülzâr-ı Hakîkat (Hakîkatın Gül Bahçesi) onun en önemli eseri olup Mesnevî-i Şerif’te geçen hikâyeleri tercüme ederek ve onları zevkiselimi ile bezeyerek solması mümkün olmayan üç benzersiz gülden müteşekkil bir gül destesi meydana getirmiştir.
Mesnevî-i Şerif’te geçen hikâyelerin mesajlarını, ne anlama geldiğini ve bu hikâyelerle ne demek istendiğini veciz bir üslûpla kaleme alan Rahimî Hazretleri, bu değerli eseri ile bir nevî Mesnevî şerhi yapmış bulunmaktadır.
Toplam 125 Mesnevî hikâyesini yeniden anlatarak ve o hikâyeleri farklı deyimlerle ve kendi akıcı üslûbu ile bezeyerek üç cilt hâlinde okurlarının istifadesine sunmuş, eserinin fihristlerini, hikâyelerin kısa özetleri şeklinde kaleme almıştır.
Ötüken Neşriyat bu anıtsal girişimi Hüseyin Top’un titiz gayretiyle tek ciltte toplamıştır.
Dağıstan asıllı bir Türk olup ailesinin Türkiye’ye göç etmesiyle Tokat’ta doğan Fazlullah Rahimî, tasavvuf vadisinde at koşturan devrinin en önemli âlim ve mutasavvıflarından birisidir. Kendisi baştan ayağa Allah, Resûlullah aşkı ve Ehl-i Beyt sevgisiyle donanmış; Hazret-i Mevlânâ’nın en seçkin bendelerinden önemli bir zâttır. İlâhî aşkın evcinde kanat çırpan Hakk âşıklarının önde gidenlerinden birisidir.
Gülzâr-ı Hakîkat (Hakîkatın Gül Bahçesi) onun en önemli eseri olup Mesnevî-i Şerif’te geçen hikâyeleri tercüme ederek ve onları zevkiselimi ile bezeyerek solması mümkün olmayan üç benzersiz gülden müteşekkil bir gül destesi meydana getirmiştir.
Mesnevî-i Şerif’te geçen hikâyelerin mesajlarını, ne anlama geldiğini ve bu hikâyelerle ne demek istendiğini veciz bir üslûpla kaleme alan Rahimî Hazretleri, bu değerli eseri ile bir nevî Mesnevî şerhi yapmış bulunmaktadır.
Toplam 125 Mesnevî hikâyesini yeniden anlatarak ve o hikâyeleri farklı deyimlerle ve kendi akıcı üslûbu ile bezeyerek üç cilt hâlinde okurlarının istifadesine sunmuş, eserinin fihristlerini, hikâyelerin kısa özetleri şeklinde kaleme almıştır.
Ötüken Neşriyat bu anıtsal girişimi Hüseyin Top’un titiz gayretiyle tek ciltte toplamıştır.