Çağımızın en önemli eleştirmenlerinden René Girard, Günah Keçisi’nde zulüm metinlerini ve zulmü uygulayanların bakış açısından şiddet olayını anlatan tarihsel belgeleri inceliyor. Bu zulüm metinlerini mitlerle, örneğin Oedipus mitiyle karşılaştırarak çarpıcı benzerlikler buluyor. Ortaçağdaki cadı avı ve İsa’nın çilesini, mitolojide ve kutsal kitaplarda bulunan aynı kolektif şiddetin göstergesi diye açıklıyor.
Mitler aslında tarih boyunca yapılan zulümleri gizleyebilir mi? Ve bu zulmün uygulanacağı günah keçisi her zaman masum mudur? Girard tarihsel metinlere, insana ve şiddete olan bakış açımızı sorgulatacak.
“Mitlerin ardındaki kültürel tarihe ulaşma ve gizli doğrulamaları sessizce okuma yöntemleri Girard’ın hazinesinin en değerli parçalarındandır.”
–John Yoder, Religion and Literature
Çağımızın en önemli eleştirmenlerinden René Girard, Günah Keçisi’nde zulüm metinlerini ve zulmü uygulayanların bakış açısından şiddet olayını anlatan tarihsel belgeleri inceliyor. Bu zulüm metinlerini mitlerle, örneğin Oedipus mitiyle karşılaştırarak çarpıcı benzerlikler buluyor. Ortaçağdaki cadı avı ve İsa’nın çilesini, mitolojide ve kutsal kitaplarda bulunan aynı kolektif şiddetin göstergesi diye açıklıyor.
Mitler aslında tarih boyunca yapılan zulümleri gizleyebilir mi? Ve bu zulmün uygulanacağı günah keçisi her zaman masum mudur? Girard tarihsel metinlere, insana ve şiddete olan bakış açımızı sorgulatacak.
“Mitlerin ardındaki kültürel tarihe ulaşma ve gizli doğrulamaları sessizce okuma yöntemleri Girard’ın hazinesinin en değerli parçalarındandır.”
–John Yoder, Religion and Literature