Tarih boyunca Müslümanlar, Kur’an ve Sünnet’i okumuş ancak farklı yorumlar yapmışlardır. Bu durum, fıkhi içtihat ve mezheplerin yanı sıra itikadî ve kelâmî fırkaların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Mezhep ve fırkalar esas itibariyle yanlış ve kötü değildir; yanlışlık, Kur’an ve Sünnet’in hatalı yorumlanmasından kaynaklanır.
Günümüzde de benzer kelâmi tartışmalar devam etmektedir. Daha önce “Güncel Kelâm Tartışmaları I” adlı kitapta bazı konuları derlemiştik. Bu eserde ise, bu tartışmalar kapsamında yazdığımız makale ve tebliğlerden seçmelerle “Güncel Kelâm Tartışmaları II” adlı kitabı hazırladık. İnşallah, Allah ömür verirse, bu seri devam edecektir.
Tarih boyunca Müslümanlar, Kur’an ve Sünnet’i okumuş ancak farklı yorumlar yapmışlardır. Bu durum, fıkhi içtihat ve mezheplerin yanı sıra itikadî ve kelâmî fırkaların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Mezhep ve fırkalar esas itibariyle yanlış ve kötü değildir; yanlışlık, Kur’an ve Sünnet’in hatalı yorumlanmasından kaynaklanır.
Günümüzde de benzer kelâmi tartışmalar devam etmektedir. Daha önce “Güncel Kelâm Tartışmaları I” adlı kitapta bazı konuları derlemiştik. Bu eserde ise, bu tartışmalar kapsamında yazdığımız makale ve tebliğlerden seçmelerle “Güncel Kelâm Tartışmaları II” adlı kitabı hazırladık. İnşallah, Allah ömür verirse, bu seri devam edecektir.