Odağında karikatür ve mizahın olduğu, edebiyat ve sanatı es geçme- yen… Şiir ve aşk kokan… Umut ve direnç yayan söyleşiler…
Evrensel, Duygu Sezer, Saadet Demir Yalçın, Metin Yoksu, Ömür Kurt, Gökhan Kam, Halkın
Günlüğü, Elif İrem Erdal, Zeki Kara; Aşkın Ayrancıoğlu ile… Aşkın Ayrancıoğlu; Cemal Odabaşı, Erhan Yaşar Babalık, Ayhan kiraz, Kâmil Yavuz, Mehmet Boğatekin, Hamdi Özyurt, Sonay Yılmaz, Tuba Önde, Tülay Tuncaboylu, İsmail Kızıl Doğan, İ. Serdar Sayar, Murat İlhan, Deniz Dokgöz,
Nihat Ateş, Vahit Akça, Fahriye Çıtaklı ile… “Mizah/karikatür, şiddet ve otoriteye karşı duran yaratıcı militan sanatçılara sonsuz olanaklar sağlarken; “olağan” denilenin “olağan” olmadığını, değişebileceğini gösterir.
Nikolay Gogol’ün ‘Palto’su, Samuel Beckett’in ‘Godot’yu Beklerken’i, Jaroslav Hašek’in
‘Aslan Asker Şvayk’ı, Charlie Chaplin’in ‘Büyük Diktatör ’ünün bize anlattığı gibi… Ya da,
‘Toplumsal mücadelede karikatür belki de -bütün sanatlar içinde en önde yer alan sanat dalı. Kısa
sürede hedefine keskin vuruşlar yapıyor… Bu bağlamda karikatür, eleştirilemeyeni
eleştirerek, görülemeyeni göstererek insan bilincini ve ruhunu etkiler… Savaşsız, sömürüsüz,
özgür bir gelecek için umut yaratır… Toplumsal mücadelede, aydınlanmada etkin bir silahtır yani
karikatür,’ diyen Aşkın Ayrancıoğlu’nun ‘Güneşin Sofrasında Söyleşiler ’de yaptığı gibi…”
Temel Demirer
Odağında karikatür ve mizahın olduğu, edebiyat ve sanatı es geçme- yen… Şiir ve aşk kokan… Umut ve direnç yayan söyleşiler…
Evrensel, Duygu Sezer, Saadet Demir Yalçın, Metin Yoksu, Ömür Kurt, Gökhan Kam, Halkın
Günlüğü, Elif İrem Erdal, Zeki Kara; Aşkın Ayrancıoğlu ile… Aşkın Ayrancıoğlu; Cemal Odabaşı, Erhan Yaşar Babalık, Ayhan kiraz, Kâmil Yavuz, Mehmet Boğatekin, Hamdi Özyurt, Sonay Yılmaz, Tuba Önde, Tülay Tuncaboylu, İsmail Kızıl Doğan, İ. Serdar Sayar, Murat İlhan, Deniz Dokgöz,
Nihat Ateş, Vahit Akça, Fahriye Çıtaklı ile… “Mizah/karikatür, şiddet ve otoriteye karşı duran yaratıcı militan sanatçılara sonsuz olanaklar sağlarken; “olağan” denilenin “olağan” olmadığını, değişebileceğini gösterir.
Nikolay Gogol’ün ‘Palto’su, Samuel Beckett’in ‘Godot’yu Beklerken’i, Jaroslav Hašek’in
‘Aslan Asker Şvayk’ı, Charlie Chaplin’in ‘Büyük Diktatör ’ünün bize anlattığı gibi… Ya da,
‘Toplumsal mücadelede karikatür belki de -bütün sanatlar içinde en önde yer alan sanat dalı. Kısa
sürede hedefine keskin vuruşlar yapıyor… Bu bağlamda karikatür, eleştirilemeyeni
eleştirerek, görülemeyeni göstererek insan bilincini ve ruhunu etkiler… Savaşsız, sömürüsüz,
özgür bir gelecek için umut yaratır… Toplumsal mücadelede, aydınlanmada etkin bir silahtır yani
karikatür,’ diyen Aşkın Ayrancıoğlu’nun ‘Güneşin Sofrasında Söyleşiler ’de yaptığı gibi…”
Temel Demirer