Hadislerin sıhhati ve râvîlerin güvenilirliği açısından telkini kabul eden râvîlerin bilinmesi çok önemlidir. Zira telkini kabul eden bir râvînin tespit edilememesi, onun ağzıyla hadis müktesebatı içerisine uydurma bir rivayetin sokuşturulmasına veya sahih olan bir hadis metni içerisine, olmayan bir ilavenin idrâc edilmesine sebep olabilir. Bu problemlerden dolayı hadis alimleri tarafından telkini kabul eden râvîler tespit edilmiş ve rivayetleri bu kriterlere göre değerlendirilmiştir. Hadis alimlerinin telkinle ve telkini kabul eden râvîyle ilgili bu değerlendirmeleri günümüze kadar müstakil bir çalışma haline dönüşmemiş, cerh-taʻdîl, ricâl ve daha başka kitaplarda dağınık bir şekilde aktarılmıştır. Biz bu çalışmamızda telkinle ilgili bu dağınık müktesebatı derleyip sınıflandırarak, sistematik bir forma dönüştürmeyi hedefledik. Bunun için konuyla ilgili bütün kadîm kitaplara müracaat edilmiş, rivayetler taranmak suretiyle telkini kapsayan bütün konular bir araya getirilmeye çalışılmıştır.
Hadislerin sıhhati ve râvîlerin güvenilirliği açısından telkini kabul eden râvîlerin bilinmesi çok önemlidir. Zira telkini kabul eden bir râvînin tespit edilememesi, onun ağzıyla hadis müktesebatı içerisine uydurma bir rivayetin sokuşturulmasına veya sahih olan bir hadis metni içerisine, olmayan bir ilavenin idrâc edilmesine sebep olabilir. Bu problemlerden dolayı hadis alimleri tarafından telkini kabul eden râvîler tespit edilmiş ve rivayetleri bu kriterlere göre değerlendirilmiştir. Hadis alimlerinin telkinle ve telkini kabul eden râvîyle ilgili bu değerlendirmeleri günümüze kadar müstakil bir çalışma haline dönüşmemiş, cerh-taʻdîl, ricâl ve daha başka kitaplarda dağınık bir şekilde aktarılmıştır. Biz bu çalışmamızda telkinle ilgili bu dağınık müktesebatı derleyip sınıflandırarak, sistematik bir forma dönüştürmeyi hedefledik. Bunun için konuyla ilgili bütün kadîm kitaplara müracaat edilmiş, rivayetler taranmak suretiyle telkini kapsayan bütün konular bir araya getirilmeye çalışılmıştır.