Allah tasavvuru, fertlerin Allah inancını doğrudan etkileyen ve Allah-insan ilişkisinin niteliğini belirleyen en önemli olgudur. Bundan dolayı İslâm’ın Allah tasavvurunu öncelikle Kur’an belirlemiştir. Kur’an’ın mübelliği/mübeyyini olan Hz. Peygamber’de insanları tevhide çağırmış, çağrısında Kur’an’ın argümanlarının yanı sıra muhatap kitlenin algılarına doğrudan hitap eden bir dil ve üslûp kullanmıştır. O, çağrısıyla bir yandan Kur’an’ın anlatımını teyit ederken diğer yandan bunu somutlaştırarak insanlara sunmuştur.
Bu eserde zihinsel bir arka plan oluşturmak amacıyla Yahudilikteki ve Hıristiyanlıktaki tanrı tasavvurları hakkında bilgi verilmekte, mukayese imkânı sağlamak için cahiliye dönemi tanrı tasavvuruna Kur’an ve hadisler perspektifinden bakılmaktadır.
Allah tasavvuru, fertlerin Allah inancını doğrudan etkileyen ve Allah-insan ilişkisinin niteliğini belirleyen en önemli olgudur. Bundan dolayı İslâm’ın Allah tasavvurunu öncelikle Kur’an belirlemiştir. Kur’an’ın mübelliği/mübeyyini olan Hz. Peygamber’de insanları tevhide çağırmış, çağrısında Kur’an’ın argümanlarının yanı sıra muhatap kitlenin algılarına doğrudan hitap eden bir dil ve üslûp kullanmıştır. O, çağrısıyla bir yandan Kur’an’ın anlatımını teyit ederken diğer yandan bunu somutlaştırarak insanlara sunmuştur.
Bu eserde zihinsel bir arka plan oluşturmak amacıyla Yahudilikteki ve Hıristiyanlıktaki tanrı tasavvurları hakkında bilgi verilmekte, mukayese imkânı sağlamak için cahiliye dönemi tanrı tasavvuruna Kur’an ve hadisler perspektifinden bakılmaktadır.