Yüce Rabb’imiz Kitâb-ı Kerîm’inde ‘Allâh’a itâat ediniz, Rasûl’e itâat ediniz’ (Nisâ 4/59) buyuruyor. Kur’ân-ı Kerîm’de Hz. Peygamber için ‘ilim ve hikmet’ verildiği beyân ediliyor. Tefsirlerde ilim, Kur’ân; hikmet ise sünnet olarak açıklanmaktadır.
Bu çalışmamızda, âlemlere rahmet olarak gönderilen Kutlu Nebî (s.a.s)’in emir ve yasaklarından (emr-i hâzır, emr-i gâib, nehy-i hâzır, nehy-i gâib kalıpları olarak; bir de ‘yasakladı’ ve ‘haramdır’ ifâdeleri geçen hadîslerden) bir demet sunulmuştur. Konunun genişliğine rağmen kitabımızın hacmi de göz önünde tutularak Kütüb-i Sitte’deki sahih ve hasen sahih hadîsler esas alınmıştır.
Bu kitabımız, Rasûlullah (s.a.s)’in emir ve yasak içeren bütün hadîs-i şeriflerini kapsamamaktadır. Aynı konuda birbirine yakın ifâdeler içeren hadîsler de vardır, Ancak biz bunlardan gerekli gördüğümüz bir ya da birkaçını kitabımıza almayı tercih ettik.
Yüce Rabb’imiz Kitâb-ı Kerîm’inde ‘Allâh’a itâat ediniz, Rasûl’e itâat ediniz’ (Nisâ 4/59) buyuruyor. Kur’ân-ı Kerîm’de Hz. Peygamber için ‘ilim ve hikmet’ verildiği beyân ediliyor. Tefsirlerde ilim, Kur’ân; hikmet ise sünnet olarak açıklanmaktadır.
Bu çalışmamızda, âlemlere rahmet olarak gönderilen Kutlu Nebî (s.a.s)’in emir ve yasaklarından (emr-i hâzır, emr-i gâib, nehy-i hâzır, nehy-i gâib kalıpları olarak; bir de ‘yasakladı’ ve ‘haramdır’ ifâdeleri geçen hadîslerden) bir demet sunulmuştur. Konunun genişliğine rağmen kitabımızın hacmi de göz önünde tutularak Kütüb-i Sitte’deki sahih ve hasen sahih hadîsler esas alınmıştır.
Bu kitabımız, Rasûlullah (s.a.s)’in emir ve yasak içeren bütün hadîs-i şeriflerini kapsamamaktadır. Aynı konuda birbirine yakın ifâdeler içeren hadîsler de vardır, Ancak biz bunlardan gerekli gördüğümüz bir ya da birkaçını kitabımıza almayı tercih ettik.