Hz. Musa’nın hakikatin peşinde yaptığı yolculuk, Kur’an’da sembolik anlatımın en güzel üslubuyla aktarılmıştır. Bu yolculuk sırasında yolda karşılaşılan işaretler ve ibretler, Hz. Âdem’in ile Hz. İsa’nın yaratılmasındaki ve Hz. Muhammed (sav)’in miracındaki hikmetlere benzemektedir.
Nübüvvet bilgisi ile ledün ilmi aynı kaynaktan gelmektedir. Neticeleri de birdir. Şeriat, Allah’ın peygamberleri vasıtasıyla kavimlerine uygulamasını istediği, insan hayatını yönlendiren ve olmazsa olmaz esaslardır. Hakikat ise, var ve gerçek olan, zahirin ardındaki örtülü ve gizli manadır. Zahirde iki bilgi arasında çelişki gibi görünen hususlar, işin mahiyeti anlaşılınca her iki bilginin birbirlerine ters düşmediğini göstermektedir. Şeriat ile hakikat arasındaki vasıta ise tarikattır. Şeriat, tarikat ve hakikat birbirini tamamlayan bir bütünün parçalarıdır.
Hz. Musa’nın hakikatin peşinde yaptığı yolculuk, Kur’an’da sembolik anlatımın en güzel üslubuyla aktarılmıştır. Bu yolculuk sırasında yolda karşılaşılan işaretler ve ibretler, Hz. Âdem’in ile Hz. İsa’nın yaratılmasındaki ve Hz. Muhammed (sav)’in miracındaki hikmetlere benzemektedir.
Nübüvvet bilgisi ile ledün ilmi aynı kaynaktan gelmektedir. Neticeleri de birdir. Şeriat, Allah’ın peygamberleri vasıtasıyla kavimlerine uygulamasını istediği, insan hayatını yönlendiren ve olmazsa olmaz esaslardır. Hakikat ise, var ve gerçek olan, zahirin ardındaki örtülü ve gizli manadır. Zahirde iki bilgi arasında çelişki gibi görünen hususlar, işin mahiyeti anlaşılınca her iki bilginin birbirlerine ters düşmediğini göstermektedir. Şeriat ile hakikat arasındaki vasıta ise tarikattır. Şeriat, tarikat ve hakikat birbirini tamamlayan bir bütünün parçalarıdır.