İçinde bulunduğumuz hal’i sultanlar bilseydi, bu hal’i elde etmek için kesinlikle bize karşı kılıçlarıyla savaş açarlardı.
(Cüneyd-i Bağdadî)
Çalışmanın amacı, ulaştıkları değerleri “harabede define bulmaya” benzeten tasavvuf düşünürlerinin ya da sûfîlerin varlığa ve varoluşa ilişkin temel yaklaşım biçimlerinin ortaya konulup, belirli bir felsefî çerçevede yorumlanarak açımlanmasına özgülenmiş bulunmaktadır. Bu çabanın kaynağında, sûfîlerin dili algılayış ve kullanış yöntemlerindeki çeşitlilik yatmaktadır. Analitik yöntemlere indirgenemeyecek olan bu farklı dilin çeşitli şekillerde anlaşılması/yorumlanması olanaklıdır. Zahiri (açık, görünürdeki) anlamı dışlamadan, ancak, sadece bu görüntüdeki anlam ile de sınırlı kalmadan yapılacak bir yorumlama çabası, okuyucuya bu zengin dünyanın kapılarını bir nebze olsun açabilecektir.
Bu çalışma, sufîlerin ortaya koydukları düşüncelerin tek doğru yorumu olma savında değildir; yalnızca, bu düşüncelere sıradan yaklaşım biçimlerinin ötesinde yaklaşmanın bizlere neler kazandırabileceğini örnekleme çabasındadır; anlamı tüketmeyi değil, anlamı derinleştirmeyi hedeflemektedir.
Tasavvufun konusu sizsiniz,
Tasavvufun konusu hakikattir.
İçinde bulunduğumuz hal’i sultanlar bilseydi, bu hal’i elde etmek için kesinlikle bize karşı kılıçlarıyla savaş açarlardı.
(Cüneyd-i Bağdadî)
Çalışmanın amacı, ulaştıkları değerleri “harabede define bulmaya” benzeten tasavvuf düşünürlerinin ya da sûfîlerin varlığa ve varoluşa ilişkin temel yaklaşım biçimlerinin ortaya konulup, belirli bir felsefî çerçevede yorumlanarak açımlanmasına özgülenmiş bulunmaktadır. Bu çabanın kaynağında, sûfîlerin dili algılayış ve kullanış yöntemlerindeki çeşitlilik yatmaktadır. Analitik yöntemlere indirgenemeyecek olan bu farklı dilin çeşitli şekillerde anlaşılması/yorumlanması olanaklıdır. Zahiri (açık, görünürdeki) anlamı dışlamadan, ancak, sadece bu görüntüdeki anlam ile de sınırlı kalmadan yapılacak bir yorumlama çabası, okuyucuya bu zengin dünyanın kapılarını bir nebze olsun açabilecektir.
Bu çalışma, sufîlerin ortaya koydukları düşüncelerin tek doğru yorumu olma savında değildir; yalnızca, bu düşüncelere sıradan yaklaşım biçimlerinin ötesinde yaklaşmanın bizlere neler kazandırabileceğini örnekleme çabasındadır; anlamı tüketmeyi değil, anlamı derinleştirmeyi hedeflemektedir.
Tasavvufun konusu sizsiniz,
Tasavvufun konusu hakikattir.