Hayali Sotiris Spatharis’in Anıları Otobiyografi ve Karagiozis Sanatı

Stok Kodu:
9786053323921
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
224
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Orijinal Adı:
Apomnimonevmate Ke I Tehni Tu Karagiozi
%32 indirimli
100,00TL
68,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 8,31TL
9786053323921
1048569
Hayali Sotiris Spatharis’in Anıları
Hayali Sotiris Spatharis’in Anıları Otobiyografi ve Karagiozis Sanatı
68.00

Hayali Sotiris Spatharis’in Anıları, “suyun öte yanı”ndan bir “Karagiozis” ustasının çocukluk yıllarından hayaliliği bırakmasına kadar olan süreci, yani 1909-1947 arasını kapsamaktadır. Bu dönem aynı zamanda Karagöz’den hareketle gelişen Karagiozis sanatının Yunanistan’daki en parlak yıllarıdır.

Karagiozis’in gerek repertuvar gerekse mizah anlayışı ve hayali-seyirci ilişkisi açısından Karagöz’le birçok benzerliği bulunmaktadır. Ama farklılıklarını da görmemize olanak veren bu anılar sayesinde Karagiozis’in hangi toplumsal sınıflara nasıl seslendiğini, egemen kültür ve devlet ideolojisi ile ilişkisini, toplumun hangi kesimlerince sahiplenildiğini görebiliyoruz. Karagiozis’in altın çağında usta hayalileri izleyen, onların yardakları olan, birlikte oynayan ve sonradan pek çok yeni hayali yetiştiren Spatharis, bir hayalinin bakış açısından gölge tiyatrosunun tarihi hakkında güvenilir ve çok değerli bir kaynak sunuyor. Spatharis’in anılarında dışarıdan bir gözlemci değil, Karagiozis gösterisinin bir sözcüsü dile geliyor.

Hayali Sotiris Spatharis’in Anıları, “suyun öte yanı”ndan bir “Karagiozis” ustasının çocukluk yıllarından hayaliliği bırakmasına kadar olan süreci, yani 1909-1947 arasını kapsamaktadır. Bu dönem aynı zamanda Karagöz’den hareketle gelişen Karagiozis sanatının Yunanistan’daki en parlak yıllarıdır.

Karagiozis’in gerek repertuvar gerekse mizah anlayışı ve hayali-seyirci ilişkisi açısından Karagöz’le birçok benzerliği bulunmaktadır. Ama farklılıklarını da görmemize olanak veren bu anılar sayesinde Karagiozis’in hangi toplumsal sınıflara nasıl seslendiğini, egemen kültür ve devlet ideolojisi ile ilişkisini, toplumun hangi kesimlerince sahiplenildiğini görebiliyoruz. Karagiozis’in altın çağında usta hayalileri izleyen, onların yardakları olan, birlikte oynayan ve sonradan pek çok yeni hayali yetiştiren Spatharis, bir hayalinin bakış açısından gölge tiyatrosunun tarihi hakkında güvenilir ve çok değerli bir kaynak sunuyor. Spatharis’in anılarında dışarıdan bir gözlemci değil, Karagiozis gösterisinin bir sözcüsü dile geliyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat