Hegel’in Uluslararası İlişkiler Kuramı: Dünya Tini, Devlet ve Savaş

Stok Kodu:
9789944931502
Boyut:
12x18
Sayfa Sayısı:
120
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2008-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%25 indirimli
129,00TL
96,75TL
Taksitli fiyat: 9 x 11,83TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9789944931502
889581
Hegel’in Uluslararası İlişkiler Kuramı: Dünya Tini, Devlet ve Savaş
Hegel’in Uluslararası İlişkiler Kuramı: Dünya Tini, Devlet ve Savaş
96.75

Hegel’in uluslararası ilişkiler kuramı onun felsefesinin ayrılmaz bir parçası olmasına rağmen gerektiği kadar incelenmememiştir. Hegel Uluslararası ilişkilerle ilgili olarak çok tartışmalı tezler ileri sürer. Her şeyden önce devleti neredeyse tanrısal ve ahlakı bir kurum olarak görür. Devletler arasında anlaşmazlık olduğunda, bu anlaşmazlığın gerekirse savaşla çözülebileceğini söyler. Savaşın halkların etik yapısını koruduğunu belirtir. Bu görüşler, savaşı kolektif mantıksızlığın bir sonucu olarak gören bizlere çok yadırgayıcı gelebilir. Fakat Hegel aslında çok daha önemli bir gerçeğe parmak basmaktadır. Burjuva toplumunun bencil insanının kendisinden başka şeyler düşünmesini sağlayacak bir çözüm aramaktadır. İşte savaş, dünyevi şeylerin ötesinde, insanın kendisini daha ahlaki amaçlar için feda etmesini sağlayan bir olgudur; bu, etik arayışın bir simgesidir. Bizleri bencil çıkarlarımızın ötesinde daha ahlaki amaçlara yöneltir. Dünya tininin tarihi, insanın bu etik mükemmelliğe ulaşmasının mücadelesidir ki bu gerçek özgürlüktür.

Hegel’in uluslararası ilişkiler kuramı onun felsefesinin ayrılmaz bir parçası olmasına rağmen gerektiği kadar incelenmememiştir. Hegel Uluslararası ilişkilerle ilgili olarak çok tartışmalı tezler ileri sürer. Her şeyden önce devleti neredeyse tanrısal ve ahlakı bir kurum olarak görür. Devletler arasında anlaşmazlık olduğunda, bu anlaşmazlığın gerekirse savaşla çözülebileceğini söyler. Savaşın halkların etik yapısını koruduğunu belirtir. Bu görüşler, savaşı kolektif mantıksızlığın bir sonucu olarak gören bizlere çok yadırgayıcı gelebilir. Fakat Hegel aslında çok daha önemli bir gerçeğe parmak basmaktadır. Burjuva toplumunun bencil insanının kendisinden başka şeyler düşünmesini sağlayacak bir çözüm aramaktadır. İşte savaş, dünyevi şeylerin ötesinde, insanın kendisini daha ahlaki amaçlar için feda etmesini sağlayan bir olgudur; bu, etik arayışın bir simgesidir. Bizleri bencil çıkarlarımızın ötesinde daha ahlaki amaçlara yöneltir. Dünya tininin tarihi, insanın bu etik mükemmelliğe ulaşmasının mücadelesidir ki bu gerçek özgürlüktür.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat