Ali b. Ebitalib sahabenin nazarında da çok güzel izlenimler bırakmıştır. Bu konu tefsir, hadis ve tarih kitaplarını dolduracak şekilde onların Ali’nin (a.s) diğer sahabelerden üstün olduğunu açıklamalarına sebep olmuştur. Nitekim Ali’nin (a.s) imana dayalı tavır ve tutumuyla ilmi ahlakı, cihadî yetenek ve vasıflarıyla kimseye gizli kalmayacak şeklinde Resulullah’ın (s.a.a) ve risaletin çizgisini canlandırmış ve somutlaştırmıştır. O hazret Resulullah’tan (s.a.a) sonra risaletin tatbiki hususunda en yüce örnek idi. Oysaki diğer sahabeler iman ve amel yönünden örnek olmaktan aciz kalmışlardır. Kur’an-ı Kerim ve Resulullah’ın (s.a.a) apaçık sözleri de Ali’nin (a.s) sahabeden üstünlüğüne tanıklık etmektedir. Ve yine Ali (a.s) genelde bütün sahabelerin ve özel olarak halifelerin bilimsel problemlerini ve diğer sorunlarını halletmekte en büyük merci durumundaydı.
Ali b. Ebitalib sahabenin nazarında da çok güzel izlenimler bırakmıştır. Bu konu tefsir, hadis ve tarih kitaplarını dolduracak şekilde onların Ali’nin (a.s) diğer sahabelerden üstün olduğunu açıklamalarına sebep olmuştur. Nitekim Ali’nin (a.s) imana dayalı tavır ve tutumuyla ilmi ahlakı, cihadî yetenek ve vasıflarıyla kimseye gizli kalmayacak şeklinde Resulullah’ın (s.a.a) ve risaletin çizgisini canlandırmış ve somutlaştırmıştır. O hazret Resulullah’tan (s.a.a) sonra risaletin tatbiki hususunda en yüce örnek idi. Oysaki diğer sahabeler iman ve amel yönünden örnek olmaktan aciz kalmışlardır. Kur’an-ı Kerim ve Resulullah’ın (s.a.a) apaçık sözleri de Ali’nin (a.s) sahabeden üstünlüğüne tanıklık etmektedir. Ve yine Ali (a.s) genelde bütün sahabelerin ve özel olarak halifelerin bilimsel problemlerini ve diğer sorunlarını halletmekte en büyük merci durumundaydı.