İslam dini diğer dinleri nesh edici olarak gelmiştir. İslam şeriatinde bazı hükümler, kullara kolaylık sağlamak ve onlardan zorluğu kaldırmak için tedrîcî olarak indirilmiştir. Bu sebepten alimler nesh konusuna ilgi duymuşlar, eserlerinde Kur'an ve Sünnette nesh konularını ele almışlardır. Zira İslam hukukunda nesh konusunu bilmek deliller çatıştığında hükme varabilmek için bir zorunluktur. Çalışmanın diğer çalışmalardan farkı nesh konusunda usul-i fıkıh, makasıd-ı şeria’ ve karşılaştırmalı fıkhı birleştirmesidir. Bu çalışma, neshin sebeplerini ve ibadet hükümleri üzerindeki etkisini şeriatın maksatları temelinde ele almaktadır. Şeriatın maksatlarından anlaşılan ise kulların maslahatlarını dikkate almak ve onlardan zararlı olan şeyleri uzaklaştırmaktır. Ayrıca nesh, fakihlerin birçok fıkhî
meselede ihtilaf etmelerinin sebeplerinden biridir. Bu nedenle çalışmanın son bölümünde örnekler üzerinden, fakihlerin ihtilaf sebebinin nesh olduğu ibadetlerle ilgili fıkhî meselelere açıklık getirilmiştir.
İslam dini diğer dinleri nesh edici olarak gelmiştir. İslam şeriatinde bazı hükümler, kullara kolaylık sağlamak ve onlardan zorluğu kaldırmak için tedrîcî olarak indirilmiştir. Bu sebepten alimler nesh konusuna ilgi duymuşlar, eserlerinde Kur'an ve Sünnette nesh konularını ele almışlardır. Zira İslam hukukunda nesh konusunu bilmek deliller çatıştığında hükme varabilmek için bir zorunluktur. Çalışmanın diğer çalışmalardan farkı nesh konusunda usul-i fıkıh, makasıd-ı şeria’ ve karşılaştırmalı fıkhı birleştirmesidir. Bu çalışma, neshin sebeplerini ve ibadet hükümleri üzerindeki etkisini şeriatın maksatları temelinde ele almaktadır. Şeriatın maksatlarından anlaşılan ise kulların maslahatlarını dikkate almak ve onlardan zararlı olan şeyleri uzaklaştırmaktır. Ayrıca nesh, fakihlerin birçok fıkhî
meselede ihtilaf etmelerinin sebeplerinden biridir. Bu nedenle çalışmanın son bölümünde örnekler üzerinden, fakihlerin ihtilaf sebebinin nesh olduğu ibadetlerle ilgili fıkhî meselelere açıklık getirilmiştir.