Evrende kötülüğün var olduğu herkes tarafından kabul edilir. Ancak bu kötülüğün varlık sebebi tartışma konusudur. “Tanrı, biz insanlar için -cennet örneğinde olduğu gibi- içinde kötülüğün olmadığı bir dünya yaratamaz mıydı?” sorusu sıkça sorulmuştur. Bu tür soruları soranlar, âlemin kötülükle olan metafizik ilişkisini bilmek ister. Kötülüğün fizikî sebeplerini açıklamak zor değildir. Örneğin bir Tsunami dalgasının fizik kurallarına göre nasıl meydana geldiği bilim adamları tarafından açıklanmaktadır. Ancak bu açıklamalar, âlemi var eden yaratıcının, neden böylesi bir evren tasavvuruna ihtiyaç duymuş olabileceğiyle ilgili bize bir izah sunmaz. Ateistler için de bu sorunun bir cevabı yoktur, çünkü onlara göre Tanrı yoktur. Ancak âlemin bir yaratıcısı olduğuna inananlar açısından soru anlamlıdır ve her anlamlı soru gibi bunun da bir cevabı olmalıdır. Elinizdeki bu kitap, söz konusu soruya İbn Arabî’nin bir cevabının olup olmadığını irdeler.
Evrende kötülüğün var olduğu herkes tarafından kabul edilir. Ancak bu kötülüğün varlık sebebi tartışma konusudur. “Tanrı, biz insanlar için -cennet örneğinde olduğu gibi- içinde kötülüğün olmadığı bir dünya yaratamaz mıydı?” sorusu sıkça sorulmuştur. Bu tür soruları soranlar, âlemin kötülükle olan metafizik ilişkisini bilmek ister. Kötülüğün fizikî sebeplerini açıklamak zor değildir. Örneğin bir Tsunami dalgasının fizik kurallarına göre nasıl meydana geldiği bilim adamları tarafından açıklanmaktadır. Ancak bu açıklamalar, âlemi var eden yaratıcının, neden böylesi bir evren tasavvuruna ihtiyaç duymuş olabileceğiyle ilgili bize bir izah sunmaz. Ateistler için de bu sorunun bir cevabı yoktur, çünkü onlara göre Tanrı yoktur. Ancak âlemin bir yaratıcısı olduğuna inananlar açısından soru anlamlıdır ve her anlamlı soru gibi bunun da bir cevabı olmalıdır. Elinizdeki bu kitap, söz konusu soruya İbn Arabî’nin bir cevabının olup olmadığını irdeler.