Endülüs (iber yarım adası), hicri birinci asırda İslam ile şereflenmiş, müslümanların hakimiyetinde sekiz asır(91/710/897/1492) kalmıştır. İlk andan itibaren Endülüs'e Maliki fıkhı/imam-ı Malik'in Muvvata'sı girmişMaliklik ve Muvvata'ya dayalı taassubi bir zihniyet yerleşmiştir.
Elinizdeki kitap, Maliki fıkhına/muvatta'ya dayalı taassubi zihniyet'in asırlarca devam ettiği Endülüs'ünaltıncı/yedinci asırda yetiştirdiği İbn Halfun (ö,636) ile ilgilidir. ‘Münekkid' ‘Hafız' ‘Kadı' İbn Halfün (ö.636) ; İmam-ı Malik, Buhari veMümlüm'in ricali başta olmak üzere, geneli ricali ile ilgili çok sayıda eservermiştir. Nu kitapta İbn Halfün ‘un günümüze ulaşan eserleri bağlamında rivayetleri, faydalandığıkaynaklar, (biyografi yazmada ve cerh/ta'dil'de) izlediği metod, yönelttiği tenkitler, nusha farklılıklarınaişaretleri etraflı biçimde ele alınmıştır.
Endülüs (iber yarım adası), hicri birinci asırda İslam ile şereflenmiş, müslümanların hakimiyetinde sekiz asır(91/710/897/1492) kalmıştır. İlk andan itibaren Endülüs'e Maliki fıkhı/imam-ı Malik'in Muvvata'sı girmişMaliklik ve Muvvata'ya dayalı taassubi bir zihniyet yerleşmiştir.
Elinizdeki kitap, Maliki fıkhına/muvatta'ya dayalı taassubi zihniyet'in asırlarca devam ettiği Endülüs'ünaltıncı/yedinci asırda yetiştirdiği İbn Halfun (ö,636) ile ilgilidir. ‘Münekkid' ‘Hafız' ‘Kadı' İbn Halfün (ö.636) ; İmam-ı Malik, Buhari veMümlüm'in ricali başta olmak üzere, geneli ricali ile ilgili çok sayıda eservermiştir. Nu kitapta İbn Halfün ‘un günümüze ulaşan eserleri bağlamında rivayetleri, faydalandığıkaynaklar, (biyografi yazmada ve cerh/ta'dil'de) izlediği metod, yönelttiği tenkitler, nusha farklılıklarınaişaretleri etraflı biçimde ele alınmıştır.