Yasaklar kitabı İlmihall serisinin dördüncü kitabı olarak öngörüldü. Sıralamada sona yakına gelmesinin nedeni burada yazılanları anlamak için küçükte olsa bir birikimi zorunlu kılmasıydı. Set halinde kitap okuyacaklar için tekrar gibi görülebilecek bazı yerler, kitabı tek okuyanların anlayabilmesi, okurla yazarın anlaşabilmesi için yazıldı. Kur’an’daki bütün yasaklar kitaba girmiş olmayabilir. Bu, yoğun emek sarfına rağmen gözden kaçma ya da koyulan yasağın bireylerin gücünün dışında olmasıyla açıklanabilir. Kitapta bağlamsal bir analiz yöntemi kullanıldı. Koyulan dipnotlar bilginin oradan alındığını değil, benzeri bir yorumun da o kaynakta izine ya da çekirdeğine rastlandığını bildirmektedir.
Yasaklar, emirler gibi beş ana başlıkta toplandı. Ahlak ve fıtrat için yasaklar en yoğun anlatımlı bölümleri oluşturuyor. Diğer bütün yasaklar içerisinde ahlak ve fıtratla ilgili olanlar o toplumda en fazla aşılan, aşındırılan yasaklardı. Kavramlar, ibadetler, emirler ve yasaklar kitapları bir Müslüman zihninin inşası için gerekli bilgileri ve yorumları içeriyor. Yasaklar kitaplarının önemi onun İslam’ı şirkten ayıran unsurları açıklamasında yatıyor. Burada anlatılan, yorumlanan yasaklar, müşriklerin o dönemde ne yapmakta ısrarcı olduklarını ve nasıl vazgeçebildiklerini ya da neden vazgeçemediklerini de izaha çabalıyor.
Yasaklarla ilgili istatistiksel ya da tarihsel bilgilere ağırlık verilmedi. Gerektiği kadar tarih ve bilgi verildi. Çoğunlukla yasakların amacı, gayesi ve bağlamı üzerinde duruldu. Zina ne kadar günah, zina işleyen kaç sene cehennemde yanar gibi hakikatten uzak, manipülasyona müsait söylemlere yer verilmedi. Orada o zamanda zina neydi, bugün nedir, o gün neden öyleydi bugün neye dönüştü, biz bugün ne yapabiliriz sorularının cevaplarına odaklanarak metinler örüntülendi.
Yasaklar kitabı İlmihall serisinin dördüncü kitabı olarak öngörüldü. Sıralamada sona yakına gelmesinin nedeni burada yazılanları anlamak için küçükte olsa bir birikimi zorunlu kılmasıydı. Set halinde kitap okuyacaklar için tekrar gibi görülebilecek bazı yerler, kitabı tek okuyanların anlayabilmesi, okurla yazarın anlaşabilmesi için yazıldı. Kur’an’daki bütün yasaklar kitaba girmiş olmayabilir. Bu, yoğun emek sarfına rağmen gözden kaçma ya da koyulan yasağın bireylerin gücünün dışında olmasıyla açıklanabilir. Kitapta bağlamsal bir analiz yöntemi kullanıldı. Koyulan dipnotlar bilginin oradan alındığını değil, benzeri bir yorumun da o kaynakta izine ya da çekirdeğine rastlandığını bildirmektedir.
Yasaklar, emirler gibi beş ana başlıkta toplandı. Ahlak ve fıtrat için yasaklar en yoğun anlatımlı bölümleri oluşturuyor. Diğer bütün yasaklar içerisinde ahlak ve fıtratla ilgili olanlar o toplumda en fazla aşılan, aşındırılan yasaklardı. Kavramlar, ibadetler, emirler ve yasaklar kitapları bir Müslüman zihninin inşası için gerekli bilgileri ve yorumları içeriyor. Yasaklar kitaplarının önemi onun İslam’ı şirkten ayıran unsurları açıklamasında yatıyor. Burada anlatılan, yorumlanan yasaklar, müşriklerin o dönemde ne yapmakta ısrarcı olduklarını ve nasıl vazgeçebildiklerini ya da neden vazgeçemediklerini de izaha çabalıyor.
Yasaklarla ilgili istatistiksel ya da tarihsel bilgilere ağırlık verilmedi. Gerektiği kadar tarih ve bilgi verildi. Çoğunlukla yasakların amacı, gayesi ve bağlamı üzerinde duruldu. Zina ne kadar günah, zina işleyen kaç sene cehennemde yanar gibi hakikatten uzak, manipülasyona müsait söylemlere yer verilmedi. Orada o zamanda zina neydi, bugün nedir, o gün neden öyleydi bugün neye dönüştü, biz bugün ne yapabiliriz sorularının cevaplarına odaklanarak metinler örüntülendi.