Belgesel sinemayı günümüzde bir süreci, olayı, durumu, ilginçliği ya da aykırılığı konu edinen ve bu şahitliği estetik bir biçim ile buluşturan filmler olarak tanımlamak yanlış olmayacaktır. Yapımların gerçeklikle kurduğu bu bağ, bazen sinematografik açıdan bir zorluk gibi görünse de zaman içinde filmin bir tanıklık olarak değerlenmesine vesile olmaktadır. Geçmişten bugüne hafızalarımıza kazınan pek çok belgesel film, bugün dönemin toplumu, yaşam tarzları, sosyal ve fiziksel çevresi gibi pek çok konuda önemli bir belge misyonuna da sahiptir.
İmge ve Kent: Suha Arın Sineması’nda İstanbul İmgesi adlı çalışma, Türk Belgesel Sineması’nın en önemli isimlerinden biri olan yönetmen Suha Arın’ın “İstanbul” temalı filmlerini yönetmenin kendi yöntem ve tekniklerinden hareketle incelemektedir. Öte yandan çalışma kaynak kitaplar, belgesel filmler, gazeteler ve dergilerin yanı sıra tam halleriyle ek olarak okuyucuya sunulan ikili görüşmelerle de zenginleştirilmiş ve Suha Arın Sineması’na deneyimsel bir yorum getirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada söz konusu filmlerin çözümlenmesinin yanı sıra Türk Belgesel Sineması’nın tarihteki yolcuğu, Arın’ın yaşamı ve diğer filmleri de sağlıklı bir yorum ortaya çıkması amacıyla güncel bir biçimde tekrar ele alınmıştır.
Belgesel sinemayı günümüzde bir süreci, olayı, durumu, ilginçliği ya da aykırılığı konu edinen ve bu şahitliği estetik bir biçim ile buluşturan filmler olarak tanımlamak yanlış olmayacaktır. Yapımların gerçeklikle kurduğu bu bağ, bazen sinematografik açıdan bir zorluk gibi görünse de zaman içinde filmin bir tanıklık olarak değerlenmesine vesile olmaktadır. Geçmişten bugüne hafızalarımıza kazınan pek çok belgesel film, bugün dönemin toplumu, yaşam tarzları, sosyal ve fiziksel çevresi gibi pek çok konuda önemli bir belge misyonuna da sahiptir.
İmge ve Kent: Suha Arın Sineması’nda İstanbul İmgesi adlı çalışma, Türk Belgesel Sineması’nın en önemli isimlerinden biri olan yönetmen Suha Arın’ın “İstanbul” temalı filmlerini yönetmenin kendi yöntem ve tekniklerinden hareketle incelemektedir. Öte yandan çalışma kaynak kitaplar, belgesel filmler, gazeteler ve dergilerin yanı sıra tam halleriyle ek olarak okuyucuya sunulan ikili görüşmelerle de zenginleştirilmiş ve Suha Arın Sineması’na deneyimsel bir yorum getirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada söz konusu filmlerin çözümlenmesinin yanı sıra Türk Belgesel Sineması’nın tarihteki yolcuğu, Arın’ın yaşamı ve diğer filmleri de sağlıklı bir yorum ortaya çıkması amacıyla güncel bir biçimde tekrar ele alınmıştır.