Dürzîlik, daha önceki bütün dinlerin nesh edildiğini kabul ederek, Hâkim Biemrillâh’ın ulûhiyyetine ve onun yarattığı ulvî varlıklar hiyerarşisine inanan, kapalı (sır) cemiyet özelliğini koruyarak günümüze kadar ulaşan bir mezheptir.
Gerek erken dönem kaynaklarda ve gerekse Dürzîlikle ilgili yapılan çağdaş araştırmalarda Dürzîliğin teşekkül süreci pek aydınlatılamadığı gibi oldukça çelişkili ve eksik bilgilerin bulunduğu görülmektedir. Dürzî inanç esasları ile ilgili ilk çalışmalar Dürzî olmayanlarca yapılmış ve genellikle ağır ithamlar yapılarak mezhep eleştirilmiştir. Son dönemlerde Dürzîler tarafından yazılan eserlerde ise, birçok nokta kapalı bırakılarak mezhebin fikirleri savunulmuştur. Ayrıca Dürzîlik hakkında Türkçede yeterli çalışma yapılmadığı da bilinen bir husustur. Bu durum bizi, Dürzî risâlelerini ve temel kaynakları esas alarak İnanç Esasları Açısından Dürzîlik adlı yeni bir çalışma yapmaya teşvik etmiştir.
Dürzîlik, daha önceki bütün dinlerin nesh edildiğini kabul ederek, Hâkim Biemrillâh’ın ulûhiyyetine ve onun yarattığı ulvî varlıklar hiyerarşisine inanan, kapalı (sır) cemiyet özelliğini koruyarak günümüze kadar ulaşan bir mezheptir.
Gerek erken dönem kaynaklarda ve gerekse Dürzîlikle ilgili yapılan çağdaş araştırmalarda Dürzîliğin teşekkül süreci pek aydınlatılamadığı gibi oldukça çelişkili ve eksik bilgilerin bulunduğu görülmektedir. Dürzî inanç esasları ile ilgili ilk çalışmalar Dürzî olmayanlarca yapılmış ve genellikle ağır ithamlar yapılarak mezhep eleştirilmiştir. Son dönemlerde Dürzîler tarafından yazılan eserlerde ise, birçok nokta kapalı bırakılarak mezhebin fikirleri savunulmuştur. Ayrıca Dürzîlik hakkında Türkçede yeterli çalışma yapılmadığı da bilinen bir husustur. Bu durum bizi, Dürzî risâlelerini ve temel kaynakları esas alarak İnanç Esasları Açısından Dürzîlik adlı yeni bir çalışma yapmaya teşvik etmiştir.