“Yeni binyıla girerken Müslümanların fikrî ortamını tahlil eden ve yorumlayan geleneksel bir âlimin eserini okumak insanda yeni ufuklar açıyor. Eserin arka plânına bakıldığında, kimi İslâmcılarda hâkim olduğunu gördüğü entelektüel indirgemeciliği ortaya sermesi üstad Tâhâ'nın cesur bir teşebbüsüdür. Müslümanlar bugün geçmişin yaratıcı düşünürlerince üretilen birikmiş fikirler hazinesi üzerinde uyumaktadır. Üstad Tâhâ, burada zengin ilmî mirasa başvurmaksızın âtıl kalması mukadder olan içtihad teşebbüsü lehinde güçlü bir destek sağlıyor.
–Enver İbrahim (Malezya Eski Başbakan Yardımcısı)
“İslam Düşüncesinin Bugünkü Meseleleri, güzide bir alim ve eğitimcinin bir ömre yayılan hâsılalarını sunmaktadır. Alvanî, İslami zihniyetin yeniden inşasına ve
–geçmişin otoritesi ve bunun modern hayat bakımından tutarlılığı; Kur'ân, İslâmî yönetim ve ilâhî hükümranlık; İslâm hukuku ve sosyal değişim, vatandaşlık, sanık hakları, kadının statüsü, eğitim ve kapitalizm gibi günümüzün ana meselelerine İslâmî bir çözüm bulmak için yeniden değerlendirme ve yorumlama (içtihad) çağrısı yapmaktadır.”
–John L. Esposito (Georgetown Üniversitesi, ABD)
“Yeni binyıla girerken Müslümanların fikrî ortamını tahlil eden ve yorumlayan geleneksel bir âlimin eserini okumak insanda yeni ufuklar açıyor. Eserin arka plânına bakıldığında, kimi İslâmcılarda hâkim olduğunu gördüğü entelektüel indirgemeciliği ortaya sermesi üstad Tâhâ'nın cesur bir teşebbüsüdür. Müslümanlar bugün geçmişin yaratıcı düşünürlerince üretilen birikmiş fikirler hazinesi üzerinde uyumaktadır. Üstad Tâhâ, burada zengin ilmî mirasa başvurmaksızın âtıl kalması mukadder olan içtihad teşebbüsü lehinde güçlü bir destek sağlıyor.
–Enver İbrahim (Malezya Eski Başbakan Yardımcısı)
“İslam Düşüncesinin Bugünkü Meseleleri, güzide bir alim ve eğitimcinin bir ömre yayılan hâsılalarını sunmaktadır. Alvanî, İslami zihniyetin yeniden inşasına ve
–geçmişin otoritesi ve bunun modern hayat bakımından tutarlılığı; Kur'ân, İslâmî yönetim ve ilâhî hükümranlık; İslâm hukuku ve sosyal değişim, vatandaşlık, sanık hakları, kadının statüsü, eğitim ve kapitalizm gibi günümüzün ana meselelerine İslâmî bir çözüm bulmak için yeniden değerlendirme ve yorumlama (içtihad) çağrısı yapmaktadır.”
–John L. Esposito (Georgetown Üniversitesi, ABD)