Kitabımız, bir giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Girişte konunun temellendirilmesi amacıyla kavramsal çerçeve olarak zamanaşımı ve hak düşürücü süre kavramları başta olmak üzere, hak kavramı ile dava ve dava hakkı kavramları gibi ilgili kavramlar, ayrıca zamanaşımı kurumunun İslâm öncesi ve İslam hukuk tarihinde geçirdiği tarihi süreç ele alınmıştır. Birinci bölümde, İslâm hukukuna göre zamanaşımının hukuki niteliği, zamanamaşımının meşruiyeti, unsurları, şartları, ilkeleri ve çeşitleri incelenmiştir. İkinci bölümde zamanaşımının daha iyi anlaşılabilmesi için gerek zamanaşımı gerekse hak düşürücü süreler hususunda medeni hukuk, borçlar hukuku, eşya hukuku, usul hukuku ve ceza hukuku alanlarında belirgin örnekler bahis konusu edinilmiştir. Uygulama bakımından zamanaşımını konu edinen üçüncü bölümde ise zamanaşımının başlaması, hesaplanması, durması ve kesilmesi kunuları ele alınmıştır.
Ayrıca kitabımızın son kısmında, İslâm hukukunun mer'î yanını yansıtan üç önemli kaynaktan oluşan ekler kısmı oluşturulmuş, birincide, ‘Mecelle'nin zamanaşımına dait 1660. ilâ 1675. maddeleri başta olmak üzere eserde başvurulan maddelerin sadeleştirilmiş hâli sunulmuş, ikincide, Mısır'da uygulanmak amacıyla Kadri Paşa tarafından hazırlanan ‘Mürşidü'l-hayran'ın zamanaşımıyla ilgili 251. ilâ 261. maddelerinin çevirisi, üçüncüde ise ihtiyaç hâlinde İslam dünyası için kaynak olsun diye Mısırlı Dr. M. Abdülcevad Muhammed'in İslam hukuk doktrininin bütününden yararlanarak hazırladığı “Zilyedlik ve Zamanaşımı Kanun Taslağı”nın çevirisi konulmuştur.
Kitabımız, bir giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Girişte konunun temellendirilmesi amacıyla kavramsal çerçeve olarak zamanaşımı ve hak düşürücü süre kavramları başta olmak üzere, hak kavramı ile dava ve dava hakkı kavramları gibi ilgili kavramlar, ayrıca zamanaşımı kurumunun İslâm öncesi ve İslam hukuk tarihinde geçirdiği tarihi süreç ele alınmıştır. Birinci bölümde, İslâm hukukuna göre zamanaşımının hukuki niteliği, zamanamaşımının meşruiyeti, unsurları, şartları, ilkeleri ve çeşitleri incelenmiştir. İkinci bölümde zamanaşımının daha iyi anlaşılabilmesi için gerek zamanaşımı gerekse hak düşürücü süreler hususunda medeni hukuk, borçlar hukuku, eşya hukuku, usul hukuku ve ceza hukuku alanlarında belirgin örnekler bahis konusu edinilmiştir. Uygulama bakımından zamanaşımını konu edinen üçüncü bölümde ise zamanaşımının başlaması, hesaplanması, durması ve kesilmesi kunuları ele alınmıştır.
Ayrıca kitabımızın son kısmında, İslâm hukukunun mer'î yanını yansıtan üç önemli kaynaktan oluşan ekler kısmı oluşturulmuş, birincide, ‘Mecelle'nin zamanaşımına dait 1660. ilâ 1675. maddeleri başta olmak üzere eserde başvurulan maddelerin sadeleştirilmiş hâli sunulmuş, ikincide, Mısır'da uygulanmak amacıyla Kadri Paşa tarafından hazırlanan ‘Mürşidü'l-hayran'ın zamanaşımıyla ilgili 251. ilâ 261. maddelerinin çevirisi, üçüncüde ise ihtiyaç hâlinde İslam dünyası için kaynak olsun diye Mısırlı Dr. M. Abdülcevad Muhammed'in İslam hukuk doktrininin bütününden yararlanarak hazırladığı “Zilyedlik ve Zamanaşımı Kanun Taslağı”nın çevirisi konulmuştur.