Oleg Grabar, İslam Sanatı Çalışmalarının İnşası başlıklı dört ciltlik eseriyle İslam sanatına yoğunlaşmaktadır.
Bu alan hakkındaki bilgimizi, İslam kültürü̈ ve tarihi ile bütünleştirmekte; okura geniş̧ bir perspektif sunmaktadır. Sanat teorilerinin ve Batı sanatına ait unsurların da göz ardı edilmediği bu eserde İslam sanatına dair çeşitli örnekler, görselleriyle birlikte, evrensel bir sanat literatürü̈ çerçevesinde sunulmaktadır.
Çeşitli makalelerden oluşan bu eser, İslam sanatını mimari, resim, obje, ikonografi, estetik ve süsleme gibi çeşitli kavramların merceği altında incelemektedir.
Üçüncü cilt, kendi zamanımıza denk gelen, İslam sanatı üzerine genel fikirlere ve İslam sanatından türetilen veya ona uygulanan kuramlara ayrılmıştır. Bu ciltteki makaleler, üç kutup arasındaki zor bir dengeyi yansıtıyor: Genel olarak sanat tarihçilerinin yöntem ve prosedürleri, İslam sanatına özgünlüğünü kazandıran kısıtlamalar ve beklentiler, çağdaş Batı ve geleneksel İslam sanatları arasındaki görsel bağlantılar.
Oleg Grabar, İslam Sanatı Çalışmalarının İnşası başlıklı dört ciltlik eseriyle İslam sanatına yoğunlaşmaktadır.
Bu alan hakkındaki bilgimizi, İslam kültürü̈ ve tarihi ile bütünleştirmekte; okura geniş̧ bir perspektif sunmaktadır. Sanat teorilerinin ve Batı sanatına ait unsurların da göz ardı edilmediği bu eserde İslam sanatına dair çeşitli örnekler, görselleriyle birlikte, evrensel bir sanat literatürü̈ çerçevesinde sunulmaktadır.
Çeşitli makalelerden oluşan bu eser, İslam sanatını mimari, resim, obje, ikonografi, estetik ve süsleme gibi çeşitli kavramların merceği altında incelemektedir.
Üçüncü cilt, kendi zamanımıza denk gelen, İslam sanatı üzerine genel fikirlere ve İslam sanatından türetilen veya ona uygulanan kuramlara ayrılmıştır. Bu ciltteki makaleler, üç kutup arasındaki zor bir dengeyi yansıtıyor: Genel olarak sanat tarihçilerinin yöntem ve prosedürleri, İslam sanatına özgünlüğünü kazandıran kısıtlamalar ve beklentiler, çağdaş Batı ve geleneksel İslam sanatları arasındaki görsel bağlantılar.