Dünyada pek az kentte rastlanan çok renkli bir kültür dağarcığına sahip olan İstanbul’da farklı etnik kökenlerden, dil ve inançlardan insan toplulukları yaşamış ve yüzyıllar içinde birbirine eklemlenen kültür sentezleri yaratmışlardır. İstanbul Araştırmaları Enstitüsü de, kentin bu zengin kültürel çeşitliliğinin ve kültürler arası etkileşimlerin incelenmesi ve sunulması amacıyla yola çıktı. Onuncu yılını tamamlayan Enstitü’nün, altıncı yılını süren İstanbul Araştırmaları Yıllığı da bu amaca hizmet eden önemli yayınlardan biri.
Yıllığın altıncı sayısında “Konstantinopolis’teki Paralı Asker Yazıtları, Remarques sur l’Ambassade Hafside d’Abu Amr Osman et de Molla Arab d’Après les Sources Ottomanes (Osmanlı kaynaklarına Göre Abu Amr Osman ve Molla Arab’ın Hafsî Elçiliği), İstanbul’un Alçı Pencereleri, Topkapı Sarayı’nda Bâbüssaade’nin Bazı Ayrıntıları Hakkında Düşünceler, 1882 Tarihli Bir Keşf-i Evvel İnşaat Defterine Göre Dolmabahçe Sarayı Mâbeyn-İ Hümâyûnu: Mekânları ve Onarımı, Arşiv Belgeleri Işığında 17.-19. Yüzyıllarda İstanbul Boğazı’nın Savunma Ağı, İstanbul Deniz Surları ve Koruma Sorunları, Halkalı Suları ve 1859 Tarihli Köprülü Su Yolu Haritalarının Sanat Tarihi Açısından Değerlendirilmesi ve Restorasyonu, Vaniköy’deki Merhûm Zahire Nâzırı Rıza Efendi Yalısı’na Dair, “Bir Acı Hikaye”: Mimar Vedad (Tek) Kızının Mezarını Tasarladı mı?, İstanbul’un Sessiz Tanıkları: Feriköy Latin Katolik Mezarlığı Heykelleri,Camdaki Hafıza: Ahmed Rasim, Fotoğraf ve Zaman, Hangi Usul Tenvir: Havagazı mı Elektrik mi?, Küresel Silahlanma Yarışında Osmanlı’da Fişek Üretimi: Zeytinburnu Fabrikası başlıklarını taşıyan makaleler,yayın ilkelerimiz doğrultusunda, Antik Çağ Bizans, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerini kucaklayan geniş bir çerçevede kentin tarihi, arkeolojisi ve kültürel kimliğinin çeşitli boyutlarına, ayrıca kültür varlıklarının korunması ve onarımına ilişkin özgün araştırmaların ürünü olarak dikkat çekiyor.
İstanbul, which has a highly colorful cultural heritage that very few cities enjoy across the world, has been inhabited by groups of people with diverse ethnic roots, languages, and faiths that have created interconnected cultural syntheses throughout centuries. İstanbul Research Institute began its programs with the aim to study and present the rich cultural diversity and cross-cultural influences in İstanbul.
In line with the Institute’s publication mission and within a broad framework that embraces Antiquity, Byzantium, Ottoman and Republican periods, the sixth issue of the Annual compiles works from original research projects on various aspects of İstanbul’s history, architecture, and cultural identity, as well as on the conservation and repair of its cultural assets. The titles of articles presented in this issue are: Mercenary Inscriptions in Constantinople; Remarques sur l’Ambassade Hafside d’Abu Amr Osman et de Molla Arab d’Après les Sources Ottomanes (Abu Amr Osman and Molla Arab’s Hafside Ambassadorship According to the Ottoman Sources); The Plaster Windows of Istanbul; Thoughts on Some Details of Bâbüssaade in the Topkapı Palace; The Dolmabahçe Palace Imperial Chambers According to a 1882 Construction Preliminary Estimate Book: Spaces and Repair; The Defense Network of the Bosphorus During the 17th-19th Centuries in Light of Archival Documents; The Sea Walls of Istanbul and the Problems of Conservation; The Halkalı Waters and the Examination and Restoration of the 1859 Köprülü Waterway Maps from the Perspective of Art History; “On the Sea Mansion of the Late Minister of Provisions Rıza Efendi; “A Sad Story”: Did Architect Vedad (Tek) Design His Daughter’s Tomb?; Silent Witnesses of Istanbul: Sculptures of the Feriköy Latin Catholic Cemetery; Memory in Glass: Ahmed Rasim, Photography, and Time; What Kind of Lighting: Gas or Electricity?; Cartridge Production in the Ottoman Empire During the Global Armament Race: The Zeytinburnu Factory.
Dünyada pek az kentte rastlanan çok renkli bir kültür dağarcığına sahip olan İstanbul’da farklı etnik kökenlerden, dil ve inançlardan insan toplulukları yaşamış ve yüzyıllar içinde birbirine eklemlenen kültür sentezleri yaratmışlardır. İstanbul Araştırmaları Enstitüsü de, kentin bu zengin kültürel çeşitliliğinin ve kültürler arası etkileşimlerin incelenmesi ve sunulması amacıyla yola çıktı. Onuncu yılını tamamlayan Enstitü’nün, altıncı yılını süren İstanbul Araştırmaları Yıllığı da bu amaca hizmet eden önemli yayınlardan biri.
Yıllığın altıncı sayısında “Konstantinopolis’teki Paralı Asker Yazıtları, Remarques sur l’Ambassade Hafside d’Abu Amr Osman et de Molla Arab d’Après les Sources Ottomanes (Osmanlı kaynaklarına Göre Abu Amr Osman ve Molla Arab’ın Hafsî Elçiliği), İstanbul’un Alçı Pencereleri, Topkapı Sarayı’nda Bâbüssaade’nin Bazı Ayrıntıları Hakkında Düşünceler, 1882 Tarihli Bir Keşf-i Evvel İnşaat Defterine Göre Dolmabahçe Sarayı Mâbeyn-İ Hümâyûnu: Mekânları ve Onarımı, Arşiv Belgeleri Işığında 17.-19. Yüzyıllarda İstanbul Boğazı’nın Savunma Ağı, İstanbul Deniz Surları ve Koruma Sorunları, Halkalı Suları ve 1859 Tarihli Köprülü Su Yolu Haritalarının Sanat Tarihi Açısından Değerlendirilmesi ve Restorasyonu, Vaniköy’deki Merhûm Zahire Nâzırı Rıza Efendi Yalısı’na Dair, “Bir Acı Hikaye”: Mimar Vedad (Tek) Kızının Mezarını Tasarladı mı?, İstanbul’un Sessiz Tanıkları: Feriköy Latin Katolik Mezarlığı Heykelleri,Camdaki Hafıza: Ahmed Rasim, Fotoğraf ve Zaman, Hangi Usul Tenvir: Havagazı mı Elektrik mi?, Küresel Silahlanma Yarışında Osmanlı’da Fişek Üretimi: Zeytinburnu Fabrikası başlıklarını taşıyan makaleler,yayın ilkelerimiz doğrultusunda, Antik Çağ Bizans, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerini kucaklayan geniş bir çerçevede kentin tarihi, arkeolojisi ve kültürel kimliğinin çeşitli boyutlarına, ayrıca kültür varlıklarının korunması ve onarımına ilişkin özgün araştırmaların ürünü olarak dikkat çekiyor.
İstanbul, which has a highly colorful cultural heritage that very few cities enjoy across the world, has been inhabited by groups of people with diverse ethnic roots, languages, and faiths that have created interconnected cultural syntheses throughout centuries. İstanbul Research Institute began its programs with the aim to study and present the rich cultural diversity and cross-cultural influences in İstanbul.
In line with the Institute’s publication mission and within a broad framework that embraces Antiquity, Byzantium, Ottoman and Republican periods, the sixth issue of the Annual compiles works from original research projects on various aspects of İstanbul’s history, architecture, and cultural identity, as well as on the conservation and repair of its cultural assets. The titles of articles presented in this issue are: Mercenary Inscriptions in Constantinople; Remarques sur l’Ambassade Hafside d’Abu Amr Osman et de Molla Arab d’Après les Sources Ottomanes (Abu Amr Osman and Molla Arab’s Hafside Ambassadorship According to the Ottoman Sources); The Plaster Windows of Istanbul; Thoughts on Some Details of Bâbüssaade in the Topkapı Palace; The Dolmabahçe Palace Imperial Chambers According to a 1882 Construction Preliminary Estimate Book: Spaces and Repair; The Defense Network of the Bosphorus During the 17th-19th Centuries in Light of Archival Documents; The Sea Walls of Istanbul and the Problems of Conservation; The Halkalı Waters and the Examination and Restoration of the 1859 Köprülü Waterway Maps from the Perspective of Art History; “On the Sea Mansion of the Late Minister of Provisions Rıza Efendi; “A Sad Story”: Did Architect Vedad (Tek) Design His Daughter’s Tomb?; Silent Witnesses of Istanbul: Sculptures of the Feriköy Latin Catholic Cemetery; Memory in Glass: Ahmed Rasim, Photography, and Time; What Kind of Lighting: Gas or Electricity?; Cartridge Production in the Ottoman Empire During the Global Armament Race: The Zeytinburnu Factory.